2021-04-01
Nem véletlenül ismerős a Swace formája: az újdonság nem más, mint a Toyota Corolla kombi Suzuki emblémás változata.
Egy újabb érdekes autóipari kooperáció tanúi vagyunk. A Suzuki és a Toyota 2017-ben kötött együttműködési megállapodást, amely több érdekességet is tartogat. A Toyota lengyelországi üzemében Suzuki-fejlesztésű erőforrásokat fognak gyártani, illetve az afrikai régióban a Suzuki Indiában gyártott modelljeit saját márkás típusokként forgalmazza majd. A legfontosabb a magyar piac szemszögéből viszont az, hogy a Toyota Corolla Touring Sports, azaz kombi karosszériás kivitele Swace-ként jelent meg a Suzuki kínálatában.
Mivel a Corolla kombi és a Swace csak az emblémában és a lökhárítóban különbözik egymástól, jogosan merül fel a kérdés, hogy a két modell nem kannibalizálja majd egymást? A Suzuki szerint nem! A Corolla vásárlóközönsége nagyon stabil, vagyis inkább arra számítanak, hogy az SX-4 S-Crossból vagy Vitarából lépnek feljebb azok, akik egy tágas kombit szeretnének a már bizonyított öntöltő hajtáslánccal. A Swace a Corollával ellentétben kizárólag 1,8-as hibridként kerül gyártásba, a másik különbség pedig, hogy nincsenek GR Sport és szabadidő-autós beütésű Trek megfelelők. A Suzuki malmára hajthatja a vizet a sűrűbb kereskedői hálózat, a 3+7 éves garancia és persze az a tény is, hogy minimálisan olcsóbb a Corolla kombinál, a Swace 8 440 000 Ft-os kedvezményes ára 230 000 Ft-os árelőnyt jelent.
Műszaki értelemben nincs nagy meglepetés, az 1,8-as szívó benzinmotor és a 3,6 kWh-s akkumulátorból táplált villanymotor összteljesítménye 122 lóerő. A hibrid rendszer működése mintaszerű, városi forgalomban halk és finom autó benyomását kelti az újdonság, fogyasztása pedig mindenféle erőlködés nélkül 5,0 liter környékén tartható. Ez azt is jelenti, hogy a kompakt kombik között kicsinek számító, 43 literes tank ellenére is megfelelő a hatótávolság. Persze aki a sportosságot, vagy mondjuk a turbós Vitarák és S-Crossok nyomatékát keresi, lehet, hogy kissé csalódni fog. Bár a Toyota évek óta tökéletesíti ezt a hajtásláncot, a gázadásra felbőgő motor nyugodt autózásra készteti a sofőrt. Az úthibákat jól elnyelő rugózás és a kormányzás hangolása is rímel erre, ami helyénvaló is, hiszen mégiscsak egy praktikus kombiról van szó.
Négy felnőtt kényelmesen elfér a Swace-ben, a sík padló miatt a középen ülő utas lábának is jut elegendő hely, és az is fontos, hogy nem spórolták el a hátsó szellőzést sem. Az igazi bravúr azonban az, hogy a csomagteret kinyitva nem látszik, hogy hibrid hajtás dolgozik az autóban, ugyanis az akkucsomagot a hátsó üléspad alá rejtették. Az 596 literes raktér önmagában is bőséges, de az ülések lehajtásával 1,6 m3-esre duzzad a raktér – ügyes, ha ledöntjük a hátsó üléseket, a kalaptartót el tudjuk külön helyezni a padlóban. A támlák előrehajtása a csomagtér oldalfalában elhelyezett fülekkel is lehetséges, és persze azért is piros pont jár, hogy az oldalsó rekeszek mellett két fémpánt és akasztófülek segítenek a csomagok rögzítésében.
Az új Swace amolyan hétköznapi hősnek ígérkezik, amely feltűnés nélkül teszi a dolgát és nagy dizájntrükkök helyett a használhatóságra helyezi a hangsúlyt. Ugyan a Corollával ellentétben nem rendelhető hozzá bőrülés, nem hiszem, hogy ezzel a Suzuki vásárlókat veszítene.
forrás:http://www.automotor.hu/ujdonsag/deja-vu-suzuki-swace-menetproba/
Gonoszabb tekintet, érdekesebb hátsó lámpák, több króm, és sok apró fejlesztés jellemzi a megújult Balenót: ezekkel a változtatásokkal a 2015-ben bemutatott modell kap még néhány év haladékot.
17 650 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 14,48 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2021-ben. A márka elsősorban a hazai gyártású Vitara és az S-Cross modelleknek köszönhetően immár hatodik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.
Hamarosan a közutakon is találkozhatunk a kívül-belül felfrissített Suzuki SX4 S-Cross példányokkal – már a kamionokra rakodják az autókat Esztergomban.
Suzuki Swift Sport 1,4 literes Boosterjet turbómotorral. Egy régi galaxisban ugyan volt már feltöltött Swift, de napjainkban ez az első turbós változat.
A WagonR mellé érkezik a Suzuki-kínálatba a WagonR Smile, amely azonos alapterületen több helyet és stílust kínál.
Pletykák szerint a lágyhibrid után a következő lépcsőfok az öntöltő hibrid hajtás az Esztergomban készülő Suzukiknál, a plug-in hibridre még három évet kell várnunk.
Az új Jimny eddig nem volt túl szerencsés Európában: épp csak bemutatták, de már el is tűnt a kínálatból a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási normák miatt. Ám nem lehetetlen, hogy nem csak haszonjárműként, de tágasabb változatban személyautóként is visszatérhet.
A Suzuki olasz forgalmazója készíti a márka MotoGP-világbajnoki címét ünneplő Suzuki Swift Sport Hybrid World Champion Edition-t.
14 783 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 11,55 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2020-ban. A márka elsősorban a hazai gyártású hibrid Vitara és SX4 S-CROSS modelleknek köszönhetően immár ötödik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.
A lágy hibrid rendszerek egyre elterjedtebbek, lassan minden gyártónál bekerülnek a kínálatba. Ebből következik, hogy az összes létező hibrid hajtás közül ezeknek az ára számít leginkább elérhetőnek.
Július óta nem titok, hogy egy átemblémázott RAV4-ben megtestesült a Suzuki és a Toyota friss együttműködése. Sőt, azóta már van Toyota-emblémás Vitara és Corollából lett Suzuki is, de az Across, a Suzuki RAV4-ese ér először hozzánk. Már az ára is megvan: 18,5 millió forintról indul.
Ha megkérdeznénk, melyik autóra várnak a legtöbbet a vásárlók, valószínűleg valamelyik szuperautókat gyártó cég végezne az élen.
A Suzuki büszkén mutatja be az új, stílusos és sokoldalú kombiját, a Swace-t, amely sportos megjelenést, kifinomult menetstabilitást és fejlett hibrid teljesítményt kínál.
Vagányabb külsővel, kicsinosított belsővel, finomabb működéssel és nagyobb teljesítményű lágyhibrid rendszerrel folytatja pályafutását a városi szabadidő-autó.
3,5 millió Suzuki modell készült közel 30 év alatt a japán leányvállalat esztergomi üzemében, a dobogó csúcsán a Vitara áll.
185 002 autót gyártottak Esztergomban 2019-ben, ezek közül 16 228-at értékesítettek Magyarországon.
Noha az európai export gyakorlatilag véget ért, Japánban nemhogy csökkent, hanem 1,5 évre emelkedett a várakozási idő a terepjáróra.
A Suzuki ugyan Indiában is kiállította már a Jimny háromajtós változatát, de úgy tűnik, forgalmazni nem kezdték el, és nem is tervezik. A helyi leányvállalat, a Maruti-Suzuki ehelyett készít egy ötajtós változatot, amely jobb ár-érték arányt nyújthat.
A Suzuki látványosan igyekszik alkalmazkodni az új európai szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokhoz, amire most a Swift Sport dinamikájának egy része is rámegy. Az új változat 48 voltos hibrid rendszerrel együtt is csak 129 lóerős lesz, pedig az 1,4 literes turbómotort meghagyják benne.
A hírek szerint sportosabb irányba viszik el az új Vitara megjelenését, és így jobban elkülönül majd az S-Crosstól az új generáció.
Egyelőre egyetlen képet mutattak a Suzuki következő tanulmányautójáról, amelyen csupán a neve, és a körvonalai láthatók. A Futuro-e egyértelműen tanulmányautó lesz, amelyet az indiai közönségnek készítettek.
A thaiföldi Suzuki forgalmazó által kiírt Swift Extreme Stylish Contest pályázat nyertes alkotását valósították meg igaziban.
Miután kivonult Kínából a Suzuki, a helyi partner folytatja tovább az autók gyártását – a Vitarának rémisztő külsőt kerítettek.
Kína igazi villanyautó-nagyhatalommá kezd válni, ami a helyi szabályozásnak köszönhető: az állam egyszerűen kötelezi a gyártókat, hogy az autóik egy része null-emissziós legyen.
A Suzuki Motor Corporation japán nemzetközi autógyártó vállalat és a tokiói székhelyű ispace, inc. holdkutató vállalat örömmel jelenti be, hogy a Suzuki a HAKUTO-R, a világ első kereskedelmi holdexpedíciós programjának vállalati partnere lett.
Miközben Európában lassan láthatatlanná olvad az egyterű-piac, úgy néz ki, Indiában érdemes ilyesmit piacra dobni. A Suzuki XL6 legalábbis ezt jelzi: a közel négy és fél méteres, hatüléses modell a japán cég indiai kínálatának csúcsára érkezik.
Indiában a Nexa kereskedőhálózatban lehet majd találkozni az XL6 elnevezésű, az Ertiga átalakításával készülő szabadidő-autóval.
Suzukit rég vártunk ennyire, pedig semmi új nincs benne. Sőt: a motorja egy 1,5-ös szívó, a váltója az özönvíz előttről származik, a futóműve meg 50 éve is elavult volt.
Esztergom, 2019. április 18. – Rangos elismerésben részesült a vadonatúj Suzuki Jimny: a 2019-es Világ Év Autója versenyen (World Car Awards – WCA) első helyen végzett a Világ Év Városi Autója kategóriában. Az eredményhirdetésre a New York-i Nemzetközi Autókiállításon került sor. A Suzuki az egyetle...
A Maruti-Suzuki megmutatta a Baleno új változatát, amely elsősorban új szabású orr-részéről lesz felismerhető. Várhatóan ugyanígy változik a típus Európában is, mivel ezt a Suzukit mi is Indiából kapjuk.
Messze túlszárnyalva a 2017-es eredményeket, 19 292 regisztrált személygépkocsival a Suzuki tavaly újabb rekordot döntött Magyarországon.
A Suzuki Vitara idén ünnepli a harmincadik születésnapját, amely alkalomból csiszoltak egy keveset a külsején és a belső terén, motorjait pedig feltöltősre cserélték. Egy fronthajtású, közepes felszereltségű változatot próbáltunk ki, amely verhetetlen ár-érték arányt képvisel a magyar piacon.
Ha valaki kételkedett volna benne, hogy a Suzuki Jimny az ősrégi építési elvek ellenére sikeres lesz, az most láthatja, hogy nem a korszerűség, a határozott fellépés számít. A japán mini-terepjáró, amelyhez más hasonlót sem gyárt, elég sikeres hozzá, hogy a Suzukinak az igények kielégítése jelentsen...
A Kuhl Racing kezelésbe vette a japán mini hot hatch fazonját, és átszabta egy pár fokkal durvábbra. Ez már nem a lakótelepi önjelölt versenyzők Swiftje vasalódeszkával a hátán, hanem egy mérges utcai sportautó érdekes légterelőkkel és új kerekekkel.
Már nem kell sokat várnunk a megújult Suzuki Vitarára, ugyanis a továbbfejlesztett modell idén ősztől a hazai vásárlók számára is elérhető lesz. Az új Vitara elődjének izgalmas és stílusos továbbgondolása: Magyarország legnépszerűbb, egyben a Suzuki legsikeresebb modellje számos új biztonsági funkci...
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.