2018-07-25
A Kia Motors mást is bemutatott Busanban: a korábban Indiában a 2018-as AutoExpón már kiállított, és a márka jövőbeli SUV-formáit előre vetítő Kia SP Concept-et valamint a Kia Stinger GT Wide Body is itt tartotta helyi premierjét.
A Kia Motors mást is bemutatott Busanban: a korábban Indiában a 2018-as AutoExpón már kiállított, és a márka jövőbeli SUV-formáit előre vetítő Kia SP Concept-et valamint a Kia Stinger GT Wide Body is itt tartotta helyi premierjét.
A Niro EV különleges és egyedi ajánlatként érkezik az autópiacra: teljesen elektromos hajtású, tágas, kényelmes, praktikus utasterű és a ma elérhető elektromos hajtású autók többségével ellentétben hatótávjával sem kényszeríti kompromisszumokra vásárlóit. A Niro EV számos különleges szolgáltatással és biztonsági felszereléssel is bír.
Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője az újdonság bemutatásával kapcsolatban elmondta: “A Kia első, Koreán kívül is piacra küldött tisztán elektromos hajtású modellje a Soul EV szinte azonnal különös sikert aratott európai vásárlóink körében. A Niro EV megjelenésével hibridjeink és plug-in hibridjeink mellett teljessé válik tiszta üzemű hajtásláncaink európai kínálata. A technikás műszaki tartalom és a látványos megjelenés csak 2017-ben több mint 28 000 Niro értékesítéséhez vezetett Európában, s ezzel a modell jelenlegi kínálatunk egyik legsikeresebbje is. A Niro EV tökéletes példája a Kia elkötelezettségének az élvezetes, kényelmes és praktikus emisszió-mentes modellek fejlesztésének irányába.”
A Niro EV koreai értékesítése már 2018 második félévében elindul és hamarosan más piacokon, így Európában is megjelenik.
A 2018-as Niro EV Concept inspirálta megjelenés
A Niro EV a Kia Kaliforniában és a koreai Namyangban működő fejlesztőbázisain született, megjelenése, formáinak kialakítása nem csak a látványt, hanem a lehető leghatékonyabb működést is szolgálja. Kialakításával ugyanakkor tökéletesen példázza azt is, hogy a látványos és modern crossoverre vágyó vásárlóknak nem kell kompromisszumot kötniük praktikum terén sem, ha környezetbarát elektromos autót szeretnének. Az EV-t különleges formai megoldások is megkülönböztetik a többi Niro-változattól.
A karosszéria és az utastér tiszta vonalú és high-tech megjelenését a 2018-as Las Vegasi CES kiállításon bemutatott Niro EV Concept inspirálta. A töltőcsatlakozó a futurisztikussá formált tigrisorr maszk mögött kapott helyet, a LED-es nappali menetfények nyílhegy alakúak, és az első légbeömlő nyílásokat is áttervezték. A díszítő elemek világoskékek.
Az oldalnézet kecses és áramvonalas, a kétszínű, ötküllős, 17 colos keréktárcsák ötküllősek. A hátsó lökhárító is új, és a LED-es hátsó fények kialakítása eltér a többi Niróétól.
Modern, és praktikus utastér különleges elektromosautós technológiákkal
A Niro EV utasterét számos felszerelés és formai részlet is megkülönbözteti a már ismert változatokétól. A műszerfal díszítőelemei a külsőkhöz hasonlóan világoskékek, a középkonzol kialakítása letisztultabb, a sebességváltó karjának helyét pedig irányváltó gomb vette át (az első ilyen felszerelés a Kiánál).
A belső hangulatfények újak, a középkonzolt és az irányváltó kapcsolót is megvilágítják. Hatféle szín állítható be, fehér, szürke, bronz, vörös, zöld és kék. Az ajtóburkolatok fényes fekete elemei is újdonságnak számítanak.**
A műszerpult középső részén változatlan a Niro 7 colos képernyője, de szolgáltatásai számos, kifejezetten az elektromos autózáshoz kifejlesztett dologgal bővültek: elérhetők rajta a legközelebbi töltőpontok, és az akkumulátor állapota (fennmaradó hatótáv) is folyamatosan nyomon követhető. A vezető előtti műszeregység maga is egyetlen 7 colos, színes LCD kijelző. Az új középkonzolon az eddiginél több a pakolóhely, és vezetéknélküli telefonöltőt is kialakítottak rajta. Hogy a töltés folyamata és az akkumulátor szintje kívülről is követhető legyen, a műszerfal tetején LED-ek jelzik a töltést és azt is, ha a telep teljesen feltöltődött.
A Niro padlólemezét eleve úgy tervezték, hogy alkalmas legyen tisztán elektromos hajtásláncok befogadására is. A 2700 mm-es tengelytáv a kényelmes és tágas lábterek záloga, de a beltér részleteinek kialakítása is a helybőséget, és a lehető legnagyobb kényelmet szolgálja. A karosszéria 1805 mm széles és 1 560 mm magas, így a váll- és a fejtér, elöl-hátul egyaránt tágas. A 4375 mm hosszú Niro EV csomagtere 451 literes (VDA)!
450 kilométeres hatótáv
A Niro EV megalkotásakor kifejezetten fontos cél volt a lehető leghosszabb hatótáv elérése - az új elektromos hajtáslánc gyártástechnológiai megoldásai is frissek.
A Niro EV nagy kapacitású, 64 kWh-s lítium-polimer szerkezetű akkumulátorcsomaggal érkezik az európai piacokra, így nem meglepő, hogy hatótávolsága egy feltöltéssel akár a 450 km-t is elérheti. 100 kW-os gyorstöltéssel a telep mindössze 54 perc alatt 80%-os szintig telíthető. A Niro EV ugyanakkor kisebb, 39.2 kWh-s akkupakkal is elérhető, az egy töltéssel megtehető távolság ebben a konfigurációban is meghaladja a 300 km-t.*
Az első kerekeket minden esetben ugyanolyan, 204 LE-s, és már az elindulás pillanatában 395 Nm forgatónyomaték szolgáltatására képes háromfázisú villanymotor forgatja, így az autó mindössze 7,8 s alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. Az alacsonyan, a csomagtartó padlója alatt elhelyezett akkucsomag mélyre viszi a Niro EV súlypontját, ami különösen jótékonyan hat a stabilitásra és a kanyartulajdonságokra.
Vezetéstámogató rendszerek
A Niro EV elérhető aktív biztonsági felszerelései között megtalálható a ráfutásos ütközésre figyelmeztető-, és az aktív ütközésmegelőző rendszer is, a dugóban araszolni képes adaptív tempomattal és az aktív sávtartó asszisztenssel együtt. Utóbbival az autó második szintű önvezetésre is képes, azaz követni tudja az előtte haladó járművet és 130 km/h-s sebességhatárig autópályán, országúton önállóan kormányozva (az útfelületi jelek alapján) a sávot is tartja.
A Busan Motor Show
A 2018-as Busan Motor Show jelmondata így hangzott: “Az újításokon túl, a jövő felé”. A Kia összesen 22 autót állított ki 2500 négyzetméteren, köztük a Niro EV-t, az SP Concept-et és a Stinger GT Wide Body-t. Az autókon kívül a látogatók ízelítőt kaphattak a Kia támogatói tevékenységeiből, sőt, a Niro EV önvezető képességeit ki is próbálhatták, a Stingert pedig virtuális bemutatón láthatták.
forrás: kia.com\hírek
A Kia teljes megújulást emleget, de úgy néz ki, ezúttal felhasználták az előző Sorento alapjait az új modell elkészítéséhez. Erre utal legalábbis, hogy a tetővonal, az oldalablakok és az ajtók nem változtak sokat.
Ezúttal a február elején nyitó Delhi Auto Expóra készített egy újdonságot a Kia, bár valószínű, hogy még csak tanulmányautóként.
Idén tavasszal mutatták be a Genfi autószalonon az Imagine by Kia koncepcióautót, ami valamilyen szinten görbetükör volt a jelenlegi prémium autógyártók, kijelző méret és mennyiség versenyének.
Már az aktuális Optima is a karakteresebb nagykocsik közé tartozik, ez az új, amelyet most mutattak be Dél-Koreában, még látványosabb formai megoldásokból építkezik.
Nem lehetetlen, hogy a Zsolnán gyártott koreai kompaktok közül az emelt, terepjárós stílusra alakított modell fog a legjobban fogyni.
Egy pillanatra mindenki elengedte a tollát, amikor 2017-ben a Kia bemutatta a Stingert. Amellett, hogy egy szép GT formát kaptunk a koreai gyártótól, az autóban hossz motor van, hátsókerék (vagy akár négy kerék) hajt, ráadásul egy 375 lóerős, kétturbós, hathengeres motor mozgatja.
Megmutatták az új Kia Mohave óriás szabadidő-autót, a Masterpiece tanulmány cseppet sem visszafogott szériaváltozatát.
A Top Gear és a The Grand Tour műsorokban is szerepelt előszériás Kia Stingert megmentették a zúzdától.
A Kia Motors ma bemutatta az új városi crossover, az XCeed első fotóit; a sportos vonalú újdonság a hagyományos SUV modellek alternatívájaként érkezik a kínálatba.
A Niro Hybrid és Plug-in Hybrid megújulásakor az volt a cél, hogy a megjelenés az akkumulátoros-elektromos változatra hasonlítson.
A Kia Motors Europe csatlakozik az ‘Elektromos Küldetéshez’ amely során az autóipari kutató-tanácsadó céggel, a World Shopperrel együttműködve Észak-Európa legfejlettebb elektromos autó piacait járja be.
Még az idén elérhető lesz a feltöltött motorokhoz a lágy-hibrid hajtás, a kombi karosszériával lesz választható a plug-in hibrid hajtás.
Aki azt hitte, minden Ceed-generációnál hatalmas tűzijáték következik, kicsit csalódott lehet, mert annyi történt, hogy az új Ceed rendben van. Ami persze jó hír, de hát ez eddig is így volt, maximum kiegészítették pár olyan dologgal, amivel kötelező: radaros-önvezetős funkciók, ilyesmi.
Kétféle akkumulátor-kapacitással és hajtómotorral lesz megvásárolható a Kia e-Niro villanyautó.Még az idén az európai kereskedésekben lesz a Kia Niro szabadidő-autó harmadik változata, a hibrid és hálózatról tölthető hibridet követően akkumulátoros-elektromos hajtással is megvásárolható lesz az autó...
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.