nissan ICL Autó

nissan ICL Autó

Mesés ajtó az új Renault-n

2022-02-14

Van olyan tulajdonsága az új Renault Kangoo-nak, amivel mindenkit leköröz a kategóriájában. Hazai utakon próbáltuk ki a harmadik generációs változatot.

2021 nyarán mutatkozott be a Renault Kangoo új generációja. Ez már a harmadik Kangoo a sorban és már negyedszázada fellelhető a könnyű teherbírású, 2-2,3 tonnás össztömegű kisfurgonok között. A legújabb generációs változat a Nissannal közösen fejlesztett CMF-CD platformra épül, de ezt használja a legújabb Mercedes Citan is.

Külső


A Renault három évvel ezelőtt kezdte el új dizájnba öltöztetni a haszonjárműveit, amikor 2019-ben bemutatta a harmadik generációs Master faceliftes változatát. A következő a sorban a Renault Trafic volt, majd a dizájnváltás lényegében a Kangoo-val és az Express-szel zárult le. Végeredményben a francia gyártó haszonjárművei egységes és jól azonosítható külső jegyeket kaptak.

Ezek közé tartozik, hogy a lökhárító és a két fényszóró vizuálisan egységes egészet alkot, ami olyan megoldásoknak köszönhető, mint hogy a fényszórók alsó íve egy krómhatású csík segítségével összeköttetésbe került a hűtőmaszk alsó vonalával. Szintén a karakteres jellemzők között említhető, hogy a hűtőmaszk alakja olyan, mint egy lavór oldalnézetből, a lökhárítón lévő légbeömlő rácsozat pedig leginkább egy egyenlő szárú trapézra emlékeztet. És nem mellesleg olyan hatást kelt, mintha vadráccsal lenne felszerelve a Renault Kangoo.

A mérnökök a Kangoo hátulján a második generáción látott hosszú állólámpákat keskeny, elegáns, csepp alakú elemekre cserélték, amelyek enyhén kiemelkednek a karosszéria vonalából. Az összhatás kedvező, így a Kangoo még fényezetlen lökhárítókkal is elegáns és tetszetős furgonnak látszik. Paramétereit tekintve inkább felfelé lóg ki a kategóriából. Az új Kangoo 4,48 méter hosszú, 2,15 méter széles (tükrökkel) és 1,86 méter magas. A versenytársakat nézve elmondható, hogy az Opel Combo, a Peugeot Partner, a Citroen Berlingo is egyaránt 4,4 méter hosszúak, míg a Volkswagen Caddy 4,5 méteres.

Mivel alapvetően nagy tengelytávolsággal készül (2,71 m), ezért nemcsak a hátsó, hanem az elülső túlnyúlása is kicsi, alig éri el a 96 centimétert. Emiatt és a kedvező, közel 17 centiméteres hasmagassága miatt is jól elboldogul a fekvőrendőrökkel, tulajdonképpen akkor sem lehet odaverni az orrát a talajhoz, ha valaki esetleg figyelmetlen és túl nagy lendülettel hajt rá egy útakadályra. Bemutatáskor szó volt egy Maxi, tehát egy nagyobb tengelytávolságú változatról is, azonban a hazai értékesítésben egyelőre nem szerepel ilyen.

Belső


A furgon kivitelű Renault Kangoo alapvetően négy-, vagy ötajtós változatban készül. A jármű jobb oldalán (bal kormányos változat esetén) lévő ajtók azonban meglehetősen izgalmas attrakciót tudnak összehozni. Ezt a francia gyártó frappánsan az “Open Sezame”, vagyis “Szezám, tárulj!” jelenségnek nevezte el. Ez nem szól másról, mint arról, hogy az utasajtó, valamint a tolóajtó nyitásával egy jókora, 1,46 méter széles ajtónyílás jön létre, mivel hiányzik a B-oszlop. Így oldalról is hozzá lehet férni a rakományhoz vagy a szerszámokhoz, és nem kell bemászni a hátsó ajtókon keresztül a raktérbe a cuccokért.

Sőt, igazából egy egy-két perces átszereléssel az oldalsó utasülésből is rakfelületet lehet csinálni. Ehhez csak le kell szerelni a fejtámlát, be kell tenni az ülés alá, majd a háttámláját a kesztyűtartó felé kell hajtani, végül pedig egyszerűen be kell hajtani a válaszfalat a vezetőülés irányába.

Ennek köszönhetően 3 méter hosszúra növelhető a Kangoo raktere. Ez egy igazi jolly joker, ha azt vesszük, hogy fix válaszfal esetén a raktér csak 1,91 méteres. Nemcsak ilyen dimenzióban, hanem a raktér térfogatával kapcsolatban is látványos a különbség akkor, ha az utasülést likvidáljuk. Ebben az esetben ugyanis 3,9 köbméteresre hízik a csomagtér. Az persze nem változik, hogy maximum 800 kilogrammnyi árut cipelhetünk el a Kangoo-val.

Az, hogy az oldalsó utasülés által elfoglalt hely hozzácsapható a raktérhez, hatalmas fegyver, aligha hiszem, hogy idehaza ne keltené fel az üzemeltetők figyelmét. Ha valaki rendszeresen szállít hosszabb tárgyakat, akkor mindig jól jöhet ez a megoldás, a B-oszlop hiánya pedig jelentősen megkönnyíti a pakolást, hiszen a szokásosnál sokkal nagyobb nyílás áll rendelkezésre. A modellt emellett olyan praktikus megoldások teszik szerethetővé, mint az egyedileg rendelhető polcrendszer, így akár fix válaszfal esetén is beakaszthatunk a tető alá egy összecsukható alumíniumlétrát. Feltéve, ha annak hosszúsága nem haladja meg a két métert. Ebben a furgonban emellett egy euroraklap gond nélkül befér.

A Kangoo vezetőfülkéje ergonomikus, de van azért gyenge pontja. A műszerfal jól áttekinthető, nincs túlzsúfolva gombokkal és kapcsolókkal. Lényegében a legtöbb, kevésbé fontos funkció a multimédia-rendszer 8 colos érintőképernyőjén kezelhető. Személyautós kényelmi extrák kerülhetnek a kocsiba, így a digitális klímarendszer, amely helyesen külön tekerőkapcsolókat kapott, de a sofőrnek a kulcsot sem feltétlenül kell elővennie, hiszen kártya esetén gombnyomásra indul.

Pakolni bőségesen lehet a Kangoo-ban: nemcsak a szélvédő feletti polcra, hanem akár a műszerfal tetején lévő nyitott, illetve zárható rekeszbe, valamint az ajtók oldalzsebeibe is elrejthetünk ezt-azt. Szerintem zseniális megoldás a fiókszerűen kihúzható kesztyűtartó. Látszik, hogy a mérnökök sok időt töltöttek el ezzel a modellel, egyáltalán nincs összecsapott hatása, amit a kisebb tárolórekesszel rendelkező kárpitozott könyöklő csak tovább fokoz.

Technika


A Renault Kangoo Van 1.3 literes 100, illetve 130 lóerős benzinmotorokkal, valamint 1.5 literes 75 , 95 és 115 lóerős dízelmotorokkal készül. Mindegyik motor négyhengeres és turbós, a dízelek common rail befecskendezést használnak. Valamennyi erőforráshoz manuális váltó csatlakozik, de a gyártó ígérete szerint hamarosan hétsebességes, dupla kuplungos váltó is választható lesz.

Ha valakinek netalántán a legnagyobb forgatónyomatékot kínáló motorra fájna a foga, akkor a 115 lóerős dízelblokkra csapjon le, mert ennél 270 Nm-es nyomatékról beszélhetünk. Csak összehasonlításképpen: a gyengébb benzinesnél 200, az erősebbnél pedig 240 Nm-es a forgatónyomaték. Értelemszerűen a leggyorsabban a 115 lóerős dízellel lehet közlekedni, ez ugyanis 175 km/órás végsebességre képes. A környezettudatos vásárlóknak még várni kell a full elektromos változatra, de állítólag már idén érkezhet az akkumulátortechnológiás változat, amely 75 kW-os (102 LE) villanymotorral és 44 kWh-os akksival fog rendelkezni, és egy feltöltéssel 265 kilométert lesz képes megtenni. Az általunk tesztelt, 95 lóerős dízelmotorral szerelt változat hatótávja 600-650 kilométer körül van.


A sofőr munkáját olyan vezetéstámogató rendszerek segíthetik a Kangoo-nál, mint a félautomata parkolóasszisztens, a tolatókamera, a fáradtságfigyelő, az aktív vészfékező rendszer, az oldalszél-stabilizátor, valamint az Extended Grip tapadássegítő rendszer. Nem szabad megfeledkezni a Renault Pilot asszisztensről sem, ami az adaptív tempomatot ötvözi a sávtartó rendszerrel, valamint a stop&go funkcióval.

Vezetés


A Kangoo kifejezetten praktikus társ a napi munkavégzésben. Ha a slusszkulcs a zsebben van, elő sem kell venni ahhoz, hogy kinyissuk, mert 1-2 méteres távolságban automatikusan kinyílik a központi zár és felkapcsolódnak a külső és a belső fények, ideértve a raktérvilágítást is, ha a hátsó, vagy az oldalsó tolóajtót nyitjuk ki. Természetesen ugyanez visszafelé is működik, tehát akkor, ha kiszállunk a kocsiból és eltávolodunk tőle, akkor teljesen “deaktiválja” magát a Kangoo. A vezetőülésbe huppanva csak a motorindító gombot kell megnyomni az induláshoz.

A tesztautóban szereplő 95 lóerős dízelmotor teljesítményére nem igazán lehet panasz: a Kangoo hamar eléri vele a városi tempót és jól fel lehet venni vele a forgalom ritmusát. A kellő nyomatéknak köszönhetően 1/3-os terheléssel nem tűnik el a modell kedvező vezetési karaktere, vagyis ugyanolyan fürge és agilis marad, mint üresen. Nemcsak városban, hanem autópályán is. Ugyanez igaz a manőverezésre is, nem számít, mennyiszer kell korrigálni egy parkolóhelyre történő beállásnál, az ember keze nem fárad el a nap végére, mert könnyen tekergethető kormánya van.

A váltókar kicsit “ragadós”, mintha a fogaskerekek nehezen akarnák az igazságot, ezért a fokozatváltás nem olyan sima, mint mondjuk a közel azonos műszaki tartalommal rendelkező Mercedes Citannál. A Kangoo rugózása viszont kategórián felüli, földutakon is meglehetősen kényelmes utazást biztosít.

A műanyag borítások, illetve a hátfal elemei sem zörögnek menet közben, tehát az összeszerelés minőségére sem lehet panasz. További pozitívum, hogy van benne sofőrértékelő rendszer, hogy így ösztönözzék a vezetőülésben ülőket az alacsonyabb fogyasztás elérésére. Az EcoDrive nemcsak azt nézi, hogy gazdaságos módban sikerült-e megoldani a gyorsításokat, hanem az előrelátást és a sebességváltást is osztályozza. Az egyhetes teszt alatt 6,4 liter/100 km-es fogyasztási értéket sikerült kihozni belőle városban, de a gyári adatok szerint ez még akár egy picit kedvezőbb is lehetett volna.

Parkolásnál emellett nagy segítségünkre lehet a tolatókamera, amely még éjszaka is meglehetősen pontos és kontrasztos képet ad. Lehetne hagyatkozni a tolatóradarok pittyegésére is, de tapasztalataim szerint ezek túlságosan érzékenyek. Ez alatt azt értem, hogy mondjuk hátrafelé történő beállásnál már akkor is drámai sípolás hallható, ha egy fal vagy virágláda 20-30 centiméterre található.

Nem túl jó, hogy vezetés közben is folyamatosan látjuk a jármű mögötti forgalmat egy képernyőn, mert szerintem ez zavaró. Nem lehet kikapcsolni, ha nincs rá szükség. Persze, manapság nem csak egy pénzszállító furgon lehet potenciális célpont a bűnözők számára, de elképzelhető, hogy jobb helyet kellene találni ennek a képernyőnek, mert a szélvédőn nincs igazán jó helyen. A tolatókamera képe amúgy is automatikusan megjelenik, ha hátramenetbe tesszük a váltót.

Költségek


A hivatalos árlista szerint a Renault Kangoo alapvetően kétféle – PackComfort és OpenSezame – felszereltségi szinttel vásárolható meg idehaza. A leggyengébb motorral és a PackComfort felszereltségi csomaggal a Kangoo nettó 6 750 000 forintba kerül, míg a tesztünkben szereplő változatért 7 300 000 forintot (áfa nélkül) kell letenni az asztalra. Ennél a variánsnál – a nevéből fakadóan – az alapfelszereltség része a B-oszlop nélküli raktér, a szélvédő feletti felső rakodópolc, de nettó 150 000 forintért összecsukható létra tárolására is alkalmas polcrendszer is kérhető a Kangoo-hoz. Az OpenSezame felszereltséggel a Kangoo egyértelműen a német versenytársak között próbálhat szerencsét.

Értékelés


A Renault Kangoo nemcsak a külső, hanem a praktikum terén is sokat lépett előre. A jobb oldali B-oszlop elhagyásával egy valóban jól bővíthető raktérrel büszkélkedhet, ami kifejezetten áldás egy kishaszonjárműnél, hiszen minden centiméter számít. Úgy fogalmazhatnánk, hogy ez a furgon kifejezetten népszerű lehet, ha a raktér mérete a lényeg az üzemeltetőnek. A vezetőtér praktikusan és okosan van kitalálva, tárolórekeszekből sokféle áll rendelkezésre. Az pedig csak a hab a tortán, hogy külsőre sem kelt “olcsófurgon” érzetet. Ezzel a modellel a Renault-nak jó esélye van arra, hogy elcsábítson vásárlókat a német versenytársaktól.

forrás:https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2022/02/14/meses-ajto-az-uj-renault-n/

további hírek

2022-01-14 A Renault is villanyautó-márka lesz

Nem először hallunk hasonló ígéretet, de az autógyártóknak nincs is nagyon más választásuk: az EU-ban már egyértelműen kivégzik a dugattyús motorokat az évtized végére, később pedig már csak Ausztrália marad, és a fejlődő piacok, ahol ilyesmit még el lehet majd sütni.

2021-11-18 A Renault Kangoo Van lett az Év Nemzetközi Haszonjárműve

Az új Renault Kangoo Van-nek ítélte oda az Év Nemzetközi Haszonjárműve 2022 (IVOTY) díjat a 24 európai újságíróból álló szakmai zsűri. A Renault legújabb kishaszonjárművét ítélték a legjobbnak az új Mercedes-Benz Citan mellett az elmúlt 12 hónapban megjelent 14 kishaszongépjármű közül.

2021-10-18 Itt a percek alatt feltölthető elektromos Renault Master prototípusa

A Renault Csoporthoz tartozó Hyvia bemutatta a Renault Master H2-Tech elnevezésű, tüzelőanyagcellás haszonjármű prototípusát.

2021-09-21 Kínában sportváltozata is lesz a Renault villanytaxijának

A Jiangling GSE villanyautónak az alapmodellje jön Európába a Mobilize taxijaként, Kínában Luxury GT néven sportmodellt is kínálnak.

2021-08-30 Bemutatkozott a Renault elektromos bérkocsija

A Mobilize nevű márka/autómegosztó szolgáltatás kínálja majd a kínai Kiangling GSE-t az európai taxisoknak/autómegosztó sofőröknek.

2021-07-13 Méltó utódot kap a nyolcvanas évek francia ikonja

Úgy tűnik, az embereknek kielégíthetetlen vágyuk van a retróra, olyannyira, hogy egyre több manufaktúra áll rá ikonikus modellek újjáélesztésére.

2021-06-15 Életidegen körülmények közt közel nyolcszáz kilométert is tud egy töltéssel a Renault Zoe

764,9 kilométer – akár ennyit is képes elmenni egy feltöltéssel egy nagy akkucsomagos Renault Zoe, ha egy versenypályán köröznek vele 30 km/h-s átlagtempóval, speciális gumikkal.

2021-05-21 Villanymotoros szabadidő-autóként támadhat fel a Renault R4

A védjegyhivatalban megjelent ábrák alapján a R4-est is megidézik majd a Renaultnál, amely magas építéssel tér majd el a testvérmodell R5-östől.

2021-04-27 Nem fejleszt új dízelmotort a Renault

Úgy tűnik, a Renault vezérigazgatója jobban hisz a villanyautók jövőjében, mint az elődei, így a tervezett következő dízelmotor-generáció már biztosan nem készülhet el.

2021-03-16 Akkora siker az újjászülető R5-ös, hogy annak márkajelzésére vált a Renault

A történelem ismétli önmagát, azaz az R5 érkezésével együtt újul meg a Renault márkajelzése.

2021-01-14 Így születik újjá a Renault 5?

A Renaulution stratégia bejelentése kapcsán több újdonságot is mutatott a Renault. A Dacia Bigster mellett a Renault 5 Prototype nevet viselő sárga-fekete tanulmányautó a másik nagy újdonság, amely a Peugeot-tól nemrég elcsábított új vezető tervező, Gilles Vidal munkája.

2020-12-25 Teljes megújulást vázol a Renault vezérigazgatója

Luca de Meo január 14-én vázolja majd a cég jövőjére vonatkozó, átfogó terveket, de egy Automobilwoche által megszerzett belső levelezésből már most tudni lehet, mik az átalakítás kulcsterületei.

2020-11-12 Megmutatták az új Renault Kangoot és Expresst

A Renault az alapjaitól tervezte át a Kangoo családot, a típusra eddig jellemző mókás részletekből mostanra nem sok maradt. Egyszerű és semleges, bár divatos formatervet kap majd, aki ezt a típust választja.

2020-10-27 Nem fejleszt több új dízelt a Renault

A korábbi években a teljes Renault-Nissan-Mitsubishit a francia fejlesztők látták el személyautó-dízelmotorokkal, ám ennek vége: Gilles Le Borgne, a vállalat főmérnöke azt mondja, most már csak elektromos és hibrid hajtásokon dolgoznak.

2020-09-04 Kezdődik az átszervezés a Renault-nál

A Seattól elhozott új vezér nem húzza az időt: hozzákezdett a rendcsináláshoz a Renault-nál. Első körben új vezetési struktúrát alakít ki, ahol márkák szerint alakítanak ki különálló részlegeket. Összesen négy lesz, a Renault, a Dacia és az Alpine mellett külön részleget kapnak az új mobilitási mego...

2020-08-04 A Renault, ami lezár minden vitát

A Mégane RS Trophy-R a radikális változat, ami úgy drágább jelentősen, hogy nem erősebb.

2020-07-07 Már Magyarországon is rendelhetőek a plug-in hidrid Renault-k és az öntöltő hibrid Clio

A Clio E-Tech 7,1 milliós indulóáron került az árlistába, a Captur E-Tech 10,75 millió Ft-ba kerül – kedvezmények előtt.

2020-06-24 Minőségi ugrás – Renault Zoe R135 teszt

A karosszéria fémrészén kívül mindent kicseréltek a Zoe generációváltásnak nevezett átalakítása során.

2020-05-23 Megújult a Renault Captur is!

Több egyszerű modellfrissítésnél a Renault Kaptur kompakt szabadidő-autó megújulása, új a padlólemez és megkapta az 1,3-as turbómotort is.

2020-04-08 Járműveket bocsátott rendelkezésre a koronavírus elleni küzdelemhez a Renault Hungária

A koronavírus elleni küzdelemben segítő Magyar Vöröskeresztnek adott használatra járműveket a Renault Hungária. A márka hazai importőre ezzel is szeretné segíteni a szervezet napi munkáját a rendkívüli helyzetben.

2020-03-02 Megnyújtható autót mutatott a Renault

A Genfi Autószalonra szánták, de mivel a rendezvény elmarad, a Renault legalább az interneten megmutatta legújabb tanulmányautóját, amely mindent tud, amit manapság egy autó általában, de ezen túl is van még egy különleges képessége.

2020-02-04 Jön a konnektoros hibrid Mégane

A Capturhoz hasonlóan a Mégane is megkapja a Renault új, kuplung nélküli, körmös kapcsolós hibrid hajtásrendszerét.

2020-01-23 Még az idén megjöhet az elektromos Renault Twingo

A brit Autoexpress híre szerint már a márciusi Genfi Autószalonon kiállíthatják a Renault Twingo tisztán elektromos változatát, méghozzá jól ismert hajtással. Ugyanazzal, amelyet a Smart is használ a műszakilag a Twingóval lényegében azonos Forfour kisautóban.

2019-12-04 Guruló ülésbe fektet a Renault

Első ránézésre olyan, mintha egy Segway-riválist támogatna a Renault, de nem egészen erről van szó. A Nino Robotics járműve, bár működési elvében hasonlít a Segway-hez, elsősorban csökkent mozgásképességű embereknek készült.

2019-11-14 Lelepleződött a következő Renault Kangoo

Az aktuális Kangoo a maga 12 évével lassan a legöregebb modell lesz a piacon. Az utódot még nem mutatták be, de már készül: erre utaltak a korábbi kémfotók, és most a vázlatok is, amelyek a forma levédetése kapcsán váltak nyilvánossá.

2019-10-04 Nagyobb villanyautókat ígér a Renault

A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség mindhárom tagja a villanyautózás úttörői közé tartozott. A Mitsubihsi már 2005-ben mutatott egy elektromos Evo IX-est, és 2009-re az i-MIEV-vel először kínált szériagyártású elektromos autót.

2019-09-19 2,6 millió Ft-os indulóárral jön a Renault legújabb villanyautója

Hivatalosan is bemutatták a Renault K-ZE elnevezésű akkumulátoros-elektromos minit, ami 61 800 jüanos alapárról indul.

2019-08-07 A Renault kitart a Twingo mellett

A Twingo olyan szegmenshez tartozik, amely gyorsan zsugorodik: több gyártó is jelezte már, hogy vagy egyáltalán nem gyártana kisautókat a jövőben, vagy ha mégis, akkor csak méregdrága elektromos változatokat. A Renault azonban mást szeretne.

2019-07-04 Az új Capturből készül az első plug-in hibrid Renault

Új megjelenéssel, jobb minőségérzettel és több technológiával jön a legnépszerűbb kis SUV, a Captur második generációja.

2019-06-17 Kiszivárgott fotón az új Renault Zoe

Kevesebb, mint egy hónappal a hivatalos bemutató előtt kikerült az internetre egy fotó a Renault következő elektromos autójáról, ami a Zoe második generációja lesz.

2019-05-24 Ez már a végleges Renault terep-kupé

Tavaly mutatta be a Renault ezt a látványos, kupétetős modellt Oroszországban, és ott is kezdik most gyártani, a Duster műszaki alapjain.

2019-04-10 Ez lenne az olcsó villany-Renault?

Bár az elsők között dobott piacra elektromos autókat a Renault, az utóbbi években újabb fejlesztésekről alig hallottunk ezen a téren. A K-ZE szériaváltozata azonban valami új.

2019-03-06 Hibrid hajtásláncot is kap az új Renault Clio

A Renault kisautójának ötödik generációját a Genfi Autószalonon láthatta először élőben a közönség.

2019-02-01 Leleplezték az új Renault Cliót

A Renault néhány nappal ezelőtt fotókat tett közzé az új, ötödik generációs Clio belső teréről, most pedig magát az autót is megmutatta. A Clio megörökölte az előd érzelemdús vonalvezetését, de elegánsabb és lendületesebb lett. S bár a karosszéria rövidült, az utastér tágasabb lett.

2019-01-23 Megújul a Renault Twingo

A Twingo most érkezett el a félidős modellfrissítéshez, ami sok apró változtatást hozott, ugyanakkor érintetlenül hagyta a kisautó kedves karakterét.

2018-11-20 Rendezői változat – Renault Megane R.S. EDC teszt

A Megane R.S.-t születése óta úgy tartjuk számon, mint a kompaktkategória egyik nagyágyúját. Most arra voltunk kíváncsiak, mit tud a vadonatúj kiadás!

2018-10-19 A Renault újdonsága már nem is autó

A Renault harmadszor mutat teljesen önvezető tanulmányautót. A tavasszal, Genfben leleplezett EZ-GO volt a polgári személyszállító, az EZ-Pro a csomagszállító változat, a legújabb, az EZ-Ultimo pedig a sofőrös limuzinok luxuskivitelű alternatívája lehet, ha egyszer megvalósul.

2018-10-02 Villanyautóként jöhet hozzánk a szuperolcsó Renault

A Renault meglepő húzással tanulmányautóként mutatta be a Kwid mini-szabadidőautót, amelynek az európai megjelenését eddig hiába vártuk.

A böngészője elavult!

A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.

Google Chrome Mozilla Firefox

×