2018-10-18
Az Opel egyike a világ leggazdagabb hagyományú járműgyártóinak, jövőre ünnepli autóépítésének 120. évét. 1899-ben – négy esztendővel a cégalapító Adam Opel halála után – indította be Sophie Opel a gépkocsik előállítását, Carl, Wilhelm és Friedrich fiai tanácsára. Ami a Majna melletti Rüsselsheim műhelyében, összesen 65 darab, kézzel előállított Opel System Lutzmann Patent Motorwagennel kezdődött, tömegjelenséggé nőtte ki magát, máig több mint 70 millió jármű legyártásával. Az Opel kezdettől fogva azt tűzte a zászlajára, hogy lehetőleg hatékonyan termelve, széles körnek tegye elérhetővé az autót.
Így, első német gyártóként, már 1924-ben ráállt a különösen gazdaságos futószalagos gyártásra, miáltal nagy értékesítési siker lett mind az Opel 4/12 PS Laubfrosch (Levelibéka), mind az összes későbbi Opel 4 PS-változat. Az Opel P4 és a Kadett (már önhordó karosszériával) a harmincas évek igazi, műszakilag élenjáró népautói lettek. Megfizethetővé és a mindennapok kincsévé vált a „Made in Germany” és a német mérnöki tudás. E demokratizáláshoz sportautóival is hű maradt a márka: 1968-ban jelent meg az Opel GT, egy csábosan szép álomkocsi, amelyet tényleg meg lehetett vásárolni.
Az ötvenes évek óta valamennyi járműosztályban beindult a márka – az Opel Kadett, Rekord és Kapitän lett az újjáépítés és a gazdasági csoda jelképe. Olyan stílusikonok követték ezeket, mint az Opel GT, a Manta és a Monza. A nyolcvanasokban és kilencvenesekben a Corsa, az Astra és a Zafira lett bestseller, egyben a német újraegyesítés szimbóluma. A Fal leomlása és az eisenachi üzemalapítás után különösen megnőtt a Villámos márka ázsiója. 1991 és 1998 között kijött első generációs Astra 4,2 millió példányban készült – ez minden idők Opel-rekordere!
Pionír-évek, a Lutzmanntól a Doktorautóig
Az Opel megvásárolta Friedrich Lutzmann anhalti gépkocsi-gyárát, és ezzel a kifutó 19. század automobil-pionírjai – például Daimler, Benz és Peugeot – közé emelkedett. Az első Opel Patent Motorwagen System Lutzmann 1899 tavaszán készült Rüsselsheimben. 1901-ben egy versenyautóvá átalakított Lutzmann lett az első a Heidelberg-Königstuhl hegyi versenyen, ahol „nagy előnnyel ért fel a csúcsra, maga mögött hagyva a legjelentősebb német automobilgyártók” 16 konkurens járművét. Ugyanilyen tempóban haladt a fiatal vállalkozás fejlődése is.
Míg az első modellek lovas kocsik közvetlen leszármazottai voltak, az Opel 1909-ben meglepően kedvező árért hozott ki egy nagyon modern kiskocsit. A 4/8 PS Opel Doktorwagent már az Opelnél konstruált és gyártott négyhengeres soros motor hajtotta. Ez lett „orvosok, állatorvosok és ügyvédek” ideális járműve, ahogy az akkori reklám ígérte. A Doktorwagen négy-ötezer márkába került, miközben sok autóért elkértek húszezret is. A tehetősek presztízsjárművei helyett ez elérhető mobilitást ajánlott mindenkinek.
Tömeges mobilizáció a Levelibékától a Kadettig
Az időközben főkonstruktőrré előlépett Friedrich és fivére, Wilhelm vezette be 1924-ben a futószalagos termelést az Opelnél. E költségkímélő nagyipari járműépítést a Ford kezdte el 1913-ban, az Egyesült Államokban. Az Opel éberen figyelte a fejleményeket más országokban. Adam Opel Franciaországban lelkesült fel vándorévei alatt a varrógépért, később pedig a System Darracq adott erős impulzust a rüsselsheimi autógyártásnak. Az Opel-fivérek ezután indították el a 4/12 PS Laubfrosch gyártását. A futószalagnak köszönhetően 4600 márkáért lehetett kapni a 60 km/órás sebességre képes kétülésest. Később már csak 1930 márkába került a „Mindenki autója”. A következő években egész járműcsalád épült a Laubfrosch technikájára. 1931-ig összesen 119 484 darab Opel 4 PS modell készült.
Amilyen forradalmiak voltak ezek az autók a húszas években, olyannak számított a Kadett a harmincasokban. A Kadett a sikeres Opel P4 utódaként debütált 1936-ban, önhordó karosszériával, független első felfüggesztéssel, négyhengeres négyütemű motorral és hidraulikus dobfékekkel. Ára jóval a közvetlen vetélytársaké alatt maradt: 1938-ban az Opel Kadett Normal-Limousine könnyen összespórolható 1795 márkába került.
1962-ben újraéledt a Kadett név. A Kadett A-val ismét jóval magasabbra tette a lécet az Opel. Miközben sok konkurens modell futott még kétüteműként, vagy léghűtéses farmotorral, a Kadett már vízhűtéses négyhengerest, zajtalanul kapcsolható sebességváltót és a Coupétól a Caravanig terjedő karosszériaválasztékot kínált.
A jólét autói az Olympia Rekordtól a KAD-modellekig
A világháború után elsőként teljesen újonnan tervezett Opel az Olympia Rekord. Pontonkarosszériája és krómozott cápa-fogsora új korszakot hirdetett 1953-ban. Designja az amerikai cirkálókat idézte – épp megfelelve a kezdődő gazdasági csodának. Az Olympia Rekord Caravan pedig egy új járműjelleget vezetett be: a családi életstílus-kombit. A siker útján egy teljesen új Opel Kapitän startolt 1954-ben, az Opel Rekord P2 1960-ban jött ki, a Rekord A pedig 1963-ban – tárcsafékkel, és hamarosan hathengeres motorral is. Coupé, Kombi vagy Limousine kivitelben egyaránt a még ifjú Német Szövetségi Köztársaság középosztályának kedvence.
1965-ig 882 433 darab Rekord A készült. Ez aztán megnyitotta a kaput a „Nagy hármas” előtt: 1964-ban lépett színre a Kapitän, az Admiral és a felső osztályban a Diplomat. Ezen „KAD-modellek” B-generációja a legendás De Dion hátsó híddal nyújtott páratlan komfortot. A biztonsági kormányoszlopot a Rekord C-vel vezette be az Opel, 1968-ban.
Új sportosság az Opel GT-től a Calibráig
1964-ban első európai gyártóként nyitott meg saját designstúdiót Rüsselsheimben az Opel, és már az 1965-ös IAA-n meg is ünnepelhette világpremierjét az Experimental GT, a kontinens első koncepcióautója. Alig három évvel később a kereskedők szalonjában állt a sorozatgyártásig fejlesztett Opel GT – sportkocsi-legenda született! Nagyszériás technikája sokaknak tette elérhetővé, sláger lett. Ezt a mintát folytatva jött ki 1970-ben a Manta, az Ascona technikájával, majd 1989-ben a Vectrára épülő Calibra. Csúcsmodellje, a 204 lóerős Calibra Turbo 4×4 az aerodinamika világbajnokaként (cw 0,26) nyújtott olyan menetteljesítményeket, mint kétszer olyan drága sportautók.
Bestsellerek és trendformálók a Corsától az Amperáig
1982-ben egy kis autóval dobott nagyot az Opel. A Corsa A lefelé bővítette a kínálatot a Kadett alatt, megmutatva, hogyan lehet nagy férőhelyet teremteni kis felületen, anélkül, hogy a vezetés örömének rovására menne, és ráadásul rendben volt a gazdaságosság is. A Corsa generációi (A-tól E-ig) meggyőzően demokratizálták az egyéni motorizálást. Máig csaknem 14 millió Corsa állt forgalomba. 2019-ben indul a következő nemzedék – első ízben teljesen elektromos Corsaként.
Ahogy meghatározta a Corsa a kiskocsik szegmensét, úgy definiálja a Zafira 1999 óta a hétüléses kompakt autókét. Zseniális ötletnek bizonyult a Zafira első generációjának a padlóba süllyeszthető harmadik üléssora; a versenytársakból fáradságosan ki kellett szedni az üléseket. A mindössze 4,32 méteres Zafirában hét utas fért el, vagy pedig néhány kézmozdulattal 1,56 méter mély és 1,15 méter széles rakodópadlót lehetett kialakítani, 1700 liternyi poggyásznak. Átalakuló művész az aktuális Zafira is, amely a Flex7 Plus ülésrendszer jóvoltából másodpercek alatt alakítható át szállítóeszközből guruló klubszobává.
Egy újabb és jelentős trendformáló volt a 2009-es Genfi Autószalonon világpremierjét ünneplő Opel Ampera, amely újradefiniálta az elektromos mobilitást. A 2012-es Év Autója elektromos meghajtással megy miközben egy hatótávnövelő motor segítségével nincs limitálva a hatótávja. Az Opel a következő generációs elektromos autóját 2016-ban a Párizsi Autószalonon mutatta be. Az Ampera-e NEDC módszerrel mért hatótávja 520 kilométer köszönhetően a 60 kW órás lítium-ion akkumulátornak. És a 204 LE teljesítményű elektromos motorral sportautóhoz mérhető gyorsulást tud produkálni. A következő elektromos Opel Rüsselsheimből jövőre érkezik a Corsa új generációjával. A Corsa-e további elektromos Opelek előfutára.
Új hatékonyság az Astrától az Insigniáig
Az Astra 2015-ös új kiadásával az Opel felfedezte a létezés könnyedségét – a kompakt autó súlya 200 kilogrammal kisebb a típuselődénél. A motorválaszték a downsizing stratégiáját követi: kis lökettérfogat, turbófeltöltés. Először kapható az Astrához háromhengeres, közvetlen benzinbefecskendezésű motor, valamint a forradalmi LED mátrixvilágítás. Az Astra meggyőzte a vevőket és a kritikusokat is, 2016-ban az Év Autójává választották.
Az Insignia A első Opelként ismeri fel 2008-tól a jelzőtáblákat, és kínál AFL+ intelligens világítást. Második generációjában, miként előtte az Astra, a zászlóshajó is következetesen halad tovább a hatékonyság útján: könnyebb, takarékosabb, ugyanakkor jóval tágasabb. Különleges fénypontként kínál a sportos Insignia GSi, a Country Tourer, a Grand Sport és a Sports Tourer adaptív összkerékhajtást Torque Vectoring rendszerrel, amely a másodperc töredéke alatt osztja el a hajtónyomatékot a hátsó kerekek között.
Egy új jelenség, az SUV, a Mokkától a Grandland X-ig
Korunk varázsigéje az SUV. Az autósok szeretnének egy kicsit magasabban ülni, hogy jól átlássák a forgalmat, ugyanakkor élvezni a nagy utazások és a kalandkeresés hangulatát. Az Opel idejekorán felismerte ezt a trendet, és 2012-től egyedülálló autóként kínálja a B-szegmensben a Mokkát. Az opcionális összkerékhajtással kapható vagány kiskocsi kezdettől óriási siker. 2017-től felsorakozott mellette a Crossland X és a Grandland X a kompakt osztályban.
forrás:https://www.autoblog.hu/hirek/120-eve-gyart-autot-az-opel/
A Stellantis az Opel új arculatának bevezetését is egy modernre rajzolt Manta A-val reklámozta, de ahhoz a bejelentéshez is passzolt a koncepcióautó, hogy a márka 2028-ra teljesen elektromos alapokra fog átállni.
Az új Astra megérkezett. Az Opel bemutatja a kompakt kategóriás sikermodell alapjaiban új, hatodik generációját. Az újdonság látványos formákkal érkezik, kívül az Opel Vizorral, belül a teljesen digitális Pure Panel-lel, és olyan csúcsszínvonalú technológiákkal, mint az adaptív IntelliLux LED® Pixel...
40 évvel ezelőtt kezdődött az Opel kisautójának története Zaragozában, ahol most a 11 milliomodik példány gördült le a szalagról.
Rüsselsheim. Az ötajtós Astra szeptemberi bemutatója után az Opel ma leleplezte a várva várt kombi változatot, az új Astra Sports Tourer-t.
A Stellantis bejelentette, hogy nem szervezik ki az Opel irányítása alól sem az Eisenachban, sem a Rüsselsheimben működő gyárat, és a Grandland gyártása is visszakerül Németországba.
Legalább az év végéig leállítják a termelést a németországi Eisenachban működő Opel-gyárban a globális csiphiány miatt - jelentette be az autógyártó társaság csütörtökön.
Tegnap volt az új Opel Astra világpremierje, ahol bejelentették, hogy a kompakt sikermodell a hagyományos benzin- és dízelmotorok mellett kétféle hibrid hajtáslánccal, 2023-tól pedig tisztán elektromos változatban is piacra lép – a modell 30 éves történetében először. Az új Astra ősztől rendelhető é...
Az új Opel Grandland már megrendelhető – új megjelenés, innovatív technológiák és kiemelkedően jó hatásfokú motorkínálat, amelyben plug-in hibrid hajtás is megtalálható.
Nem sok részletet hagyott a Müncheni Autószalonra, minden fontosat megmutatott az Opel az Astra L-ről. A stellantisos idők első Astrája az utolsó csavarig új, és ez lesz az első generáció a típus történelmében, ami már plug-in hibridként is kapható lesz.
Újabb kulcsfontosságú típusváltás közeledik az Opelnél: a General Motors-os időkből maradt Astra Peugeot alapú utódja hamarosan megérkezik.
Az Opel restomodot épített egy első generációs Mantából. A Manta GSe ElektroMOD az ikonikus kupé klasszikus megjelenését ötvözi modern, fenntartható technológiával. Az akkumulátoros elektromos Manta GSe legalább olyan jól megy, mint egy ős GT/E modell: 147 lóerős, a nyomatéka pedig 225 newtonméter.
A haszonjármű után bemutatkozott az Oroszországban a helyi piac számára készített Opel Combo Life.
Beépített konyha nélkül, de 30 cm-rel szélesebb alsó ággyal rendelkezik az Opel Zafira Life Crosscamp Lite változata.
Az Opel Combo-e Life villanyautó akár hétszemélyes utastérrel is elérhető lesz. A narancs szín csak ennél választható.
Az alapmodellhez képest dupla teljesítménnyel, de kétszeres árral jön az összkerékhajtású változat.
Hibrides adventi sorozatunk egyik alapvetése, hogy ha egy autóban adott egy hagyományos, belső égésű motor, meg egy – vagy több – elektromos, akkor hibridről beszélünk. Az Opel ezt mégis másképp gondolta, amikor bemutatták az Amperát.
Az elmúlt évtizedben több alkalommal felmerült már, hogy készül valami az Opelnél Monza néven, de eddig egyik tervből sem lett semmi. A legújabb állítólag egy nagy villany-terepjáróról szól, Peugeot alapokon.
Bár az Insignia az utolsó modellek közé tartozik, amely még a régi Opel technikára építkezik, úgy tűnik, ennek a fejlesztését sem hanyagolják el. Ezúttal két új kétliteres változat mutatkozik be, egy benzines és egy dízel.
Az már az elektromos változat bemutatása idején világos volt, hogy a Mokka fejlesztésébe fektetett pénzt egyedül egy ilyen kivitel iránti kereslet aligha fedezné, az azonban csak most derült ki, hogy milyen műszaki tartalommal kínálják majd a hagyományosabb, elérhető árú változatokat.
A PSA-alapra fejlesztett Opel típusokhoz érhető el az OnStar-t váltó Opel Connect szolgáltatás – egyelőre csak távoli hozzáférés funkciót.
Az új Mokkával válik teljessé az Opel SUV-kínálata, és egyben ez is lehet a legnépszerűbb a terepjárós fazonú modellek között.
A CMP alapra épülő második generációs Opel Mokka 120 kg-mal lesz könnyebb elődjénél – de eltűnik az extralistáról a korábban népszerű összkerékhajtás.
Pontos dátuma még nincs az újranyitásnak, de az Opel szentgotthárdi gyárában megtörténtek az ahhoz szükséges szigorított egészségvédelmi intézkedések, így az Üzemi Tanács, a szakszervezetek és a munkavédelmi képviselők támogatásának hála az üzem készen áll az indulásra – írja közleményében a PSA.
Kettős - 50 és 45 év - évfordulója van a sportkocsinak, amelyet szívesen látna viszont a kínálatban az Opel főnöke.
Bár a PSA-nak nem túl erős piaca a szigetország - tavaly valamivel több, mint 15 ezer autót adtak el itt - Peugeot, Citroën és DS modelleket is árulnak Japánban. És jövőre érkezik az Opel is, kezdetben háromféle modellel.
Az Opel megcsinálta a kötelezőt: ismét van nekik is használható plug-in hibridjük és büszkék rá, hogy ez senkinek nem fog feltűnni. A cikk itt akár véget is érhetne, de van azért itt még látnivaló. Mégiscsak egy világújdonságról van szó. Például tudták, hogy a Grandland X Hybrid4, a világ első...
Szokatlan helyszínt választott az új Insignia leleplezésére az Opel: a januári Brüsszeli Autószalonon állítják ki először, ám úgy néz ki, fontosnak ítélték, hogy már az idei karácsonyi szezon előtt megmutassanak valamit az autóból.
Folytatódik az Opel elektromos offenzívája, 2020-tól az Opel Vivaro kishaszonjármű is kapható lesz tisztán akkumulátoros hajtással. A vevő kétféle nagyságú telep közül választhat, a felhasználási körülményektől függően. Az 50 kWh kapacitásúval 200 kilométert ér el a hatótáv a WLTP szerint mérve, a 7...
A kínai Buick Regal fejlesztését még Rüsselsheimben végzik. Nézzük, hogyan rajzolták át a nálunk Opel Insigniaként forgalmazott autó megjelenését!
Azt már pontosan látjuk, hogy a villanyautó az idei Frankfurti szalon legfontosabb versenyszáma.
A körvonal alapján egy újabb szabadidő-autót takargatnak, bár egyelőre valószínűleg tanulmányautó-formában.
A Cw 0,29-es légellenállási együtthatójával az egyik legáramvonalasabb kisautó az Opel Corsa.
Az Opel demokratizálja az elektromobilitást: először kínál a Corsa teljesen új hatodik generációjával teljesen elektromos, akkumulátoros változatot, 100 kW (136 LE) teljesítménnyel és 330 kilométert (WLTP)1 elérő hatótávval. A rövidesen megrendelhető Corsa‑e a „villámos-villamos” népautó!
Villamosít az Opel: a Grandland X most bemutatandó összkerékhajtású konnektoros hibrid változata fontos eleme a PACE! stratégiai terv megvalósításának.
Hamarosan érkezik az Opel Corsa új nemzedéke, amely teljesen új, könnyűszerkezetes alapra épül, és ezáltal sokkal hatékonyabb lesz. Legyen benzin- vagy dízelmotoros, vagy az első ízben megjelenő tisztán elektromos hajtóművű, valamennyi változatának előnyére válik a kis súly: javul a menetdinamika és...
Kínában megjelentek a Buick Encore nevű kompakt szabadidő-autó első fényképei – ez volt az Opel Mokka X átmárkázott változata.
Az Opel idén mutatja be az Opel Corsa hatodik nemzedékét. A kisautóból eddig több mint 13,5 millió talált gazdára az 1982-es rajttól mostanáig. Következő generációja az idén indul útnak, telerakva csúcstechnikával, s akár elektromos hajtású változatban is.
Ahogy lejárt a szerződés a Renault-val, a PSA máris saját furgonjára cserélte az Opel kölcsön-áruszállítóját.
Azt követően, hogy a PSA csoport átvette, az Opel növekedési pályára került és nyereséget termel. 2018 első félévében 502 millió eurós nyereséget gazdálkodott ki. Nem zártak be üzemeket, sőt, beruházásokat is indítottak. A költségek csökkentek, miközben a minőség is javult.
Praktikusak,tele innovatív technikával,és mindegyik egy-egy önálló karakter - nem véletlenül kedvelt a három opel suv, a Grandland X...
Az Opel Corsa Gsi, Második Gsi-modellként, már nyáron követi az Opel Insignia GSI-t. A precíz kanyarvételt erőtelejes, 1,4 lieters benzines...
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.