2021-08-25
Az új Opel Grandland már megrendelhető – új megjelenés, innovatív technológiák és kiemelkedően jó hatásfokú motorkínálat, amelyben plug-in hibrid hajtás is megtalálható.
Az új Grandland már 7 990 000 forintos induló áráért (áfával, Opel finanszírozás esetén) is magas színvonalú vezetéstámogató rendszereket és kényelmet kínál. Az új modell műszerfala immár az Opel teljesen digitális Pure Panel-je. A rendelhető IntelliLux LED® Pixel fényszóró és az éjjellátó rendszer a Grandland-ben debütál.
Az új Grandland már mától megrendelhető, az első autók az ősz végén készülnek el az Opel Németországban, Eisenach-ban működő üzemében.
“Az új Grandland az Opel csúcs SUV-modellje kívül-belül sportos formáival, és magasabb kategóriákból ismert asszisztens rendszereivel biztosan elbűvöli majd a vásárlókat, akik a magas hatásfokú benzin- és dízelmotorok mellett plug-in hibrid hajtásláncot is választhatnak elektromos összkerékhajtással, vagy a nélkül” – mondta Andreas Marx, az Opel Németország vezetője, aki azt is hozzátette, hogy valamennyi modellváltozat ára kimondottan kedvező.”
A Grandland valamennyi változata jól felszerelt. Az alapfelszerelés része az automatikus vészfékezéssel kiegészített, ráfutásos ütközés figyelmeztető rendszer, a gyalogos felismerő funkció, a sávtartó, a táblafelismerő, a fáradtságjelző, és a sebességhatárolós tempomat is.
Az új Grandland a márka új arcával, az Opel Vizorral érkezik. A Pure Panel műszerfal már az alapmodellben is megtalálható, 7 colos vezetői kijelzővel és ugyanekkora színes középkonzoli érintőképernyővel. Utóbbin az Apple CarPlay és az Android Auto is kezelhető az infotainment rendszeren keresztül.
Már a belépő szintet jelentő, 7 990 000 forintos Business Edition kivitelben is van első-hátsó parkolóradar, automata parkolóasszisztens, tolatókamera és holttérfigyelő is; ezek a felszerelések mind hatásosan növelik a biztonságot. A felszereltséghez illő teljesítmény érdekében a Grandlandet alapban egy közvetlen befecskendezéses 96 kW-os (130 LE-s) turbós benzinmotor mozgatja (fogyasztása hatfokozatú kézi sebességváltóval (NEDC1): város 6.2-5.8 l/100 km, városon kívül 4.9-4.5 l/100 km, vegyes 5.4-5.0 l/100 km, 124-114 g/km CO2; (WLTP2): vegyes 7.1-5.9 l/100 km, 161-133 g/km CO2).
Azok, akik teljesen elektromos és így emissziómentes autózásra vágynak, de a nagy teljesítményről sem kívánnak lemondani, kétféle plug-in hibrid hajtáslánc közül választhatnak. A Business Edition kivitelben is megrendelhető Grandland plug-in hibrid induló ára 13 500 000 forint (áfával, Opel finanszírozással), (fogyasztás; (WLTP2): 1.8-1.3 l/100 km, CO2-kibocsátás 41-29 g/km; (NEDC1): 1.9-1.5 l/100 km, 43-34 g/km CO2; mindkettő vegyes érték).
Az Opel Grandland plug-in hibrid
1.6 literes turbós benzinmotorjával, és szintén az első kerekeket hajtó villanymotorjával a Grandland plug-in hibrid kombinált rendszerteljesítménye 165 kW (224 LE), hajtásláncának össznyomatéka pedig akár a 360 Nm-t is elérheti. Az 1.6 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotor önmagában 133 kW teljesítményű (180 LE), a villanymotor 81 kW-ra (110 LE-re) képes. A hajtáslánc lítiumion akkumulátora 13.2 kWh kapacitású. A villanymotor villamosított, nyolcfokozatú automataváltóhoz csatlakozik, a Grandland ezzel a hajtáslánccal 8.9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. Tisztán elektromos üzemben a Grandland plug-in hibrid végsebessége 135 km/h, mindkét hajtásmód együttes használatával pedig 225 km/h.
Az összkerékhajtású plug-in hibrid kivitel hajtásában az 1.6 literes turbós benzinmotor két villanymotorral dolgozik együtt, így a kombinált rendszerteljesítmény 221 kW (300 LE), a WLTP2 szabvány szerinti fogyasztás (súlyozott vegyes érték) pedig 1.7-1.2 l/100 km, 39-28 g/km CO2-kibocsátás mellett. (Az NEDC1 szerinti értékek: 1.6-1.5 l/100 km, és 37-33 g/km CO2).
Az összkerékhajtású kivitel végsebessége 235 km/h, sportos 6.1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulással. A két villanymotor közül az egyik elöl, a másik a hátsó tengelyen dolgozik. Az első elektromos hajtás teljesítménye 81 kW (110 LE), a hátsóé pedig 83 kW (113 LE). A rendszer kombinált összteljesítménye 221 kW (300 LE). Az első villanymotor teljesítménye villamosított szerkezetű nyolcfokozatú automata sebességváltón át jut az első kerekekre. A hátsó futóműbe épített második villanymotor egy differenciálművön keresztül közvetlenül a hátsó kerekeket hajtja, a Grandland így állandó összkerékhajtású, kiváló tapadású autó. A villanymotorok óriási forgatónyomatéka már az elindulás pillanatában rendelkezésre áll, ami laza talajon óriási hajtási előnyt jelent.
Az összkerékhajtású modell vezetője az útfelület minőségének függvényében négyféle üzemmód közül választhat: hibrid, elektromos, AWD és sport módok állnak rendelkezésre. Hibrid üzemmódban a lehető legalacsonyabb fogyasztás a cél, így a WLTP2 ciklus szerint akár 55-65 km tisztán elektromos haladás is elérhető (69-67 km az NEDC1 szerint).
Lassításoknál a hagyományos hajtásokban egyébként hővé alakuló, mozgási energiákat regeneratív fékrendszer gyűjti össze. A regeneráció mértéke két fokozatban állítható, ezzel a villanymotorok generátorként való működése is módosul, a megtermelt elektromos energiát a rendszer a hajtáslánc 13.2 kWh-s akkumulátorába tölti.
Hatékony benzin- és dízelmotorok
A vásárlók igényeiktől, és a használat módjától függően többféle hajtáslánc közül választhatnak. Az új Grandland kínálatának benzin- és dízelmotorjai magas hatásfokúak és takarékosak. Az 1.5 literes 96 kW (130 LE) teljesítményű, 1,750/perctől már 300 Nm maximális forgatónyomaték leadására képes dízel erőforrás nyolcfokozatú automata sebességváltóval elérhető (fogyasztás; (NEDC1): város 4.6-4.3 l/100 km,városon kívül 4.2-3.6 l/100 km, vegyes 4.4-3.9 l/100 km, 115-103 g/km CO2; (WLTP2): vegyes 5.9-4.9 l/100 km, 154-128 g/km CO2).
A teljesen könnyűfém szerkezetű 1.2 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotor szintén 96 kW-ot (130 LE) teljesít, forgatónyomatéki maximuma 230 Nm, már 1,750/perc fordulatszámon rendelkezésre áll. Ez az erőforrás hatfokozatú kézi kapcsolású (fogyasztás; (NEDC1) város 6.2-5.8 l/100 km, városon kívül 4.9-4.5 l/100 km, vegyes 5.4-5.0 l/100 km, 124-114 g/km CO2; (WLTP2): vegyes 7.1-5.9 l/100 km, 161-133 g/km CO2) vagy nyolcsebességes automata sebességváltóval kapható (fogyasztás (NEDC1) város 6.3-5.8 l/100 km, városon kívül 5.0-4.4 l/100 km, vegyes 5.5-4.9 l/100 km, 126-112 g/km CO2; (WLTP2) vegyes 7.3-6.1 l/100 km, 166-137 g/km CO2).
Pure Panel, éjjellátó rendszer, és IntelliLux LED® Pixel fényszórók
Az Opel Pure Panel két egybefüggő, nagyméretű képernyőből áll. Ez a teljesen digitális szerkezetű, vezetőközpontú műszerfal intuitívan és egyszerűen kezelhető, miközben feleslegessé teszi a legtöbb hagyományos nyomógombot is. A legújabb digitális technológiákat vonultatja fel, és a legfontosabb információkat szolgáltatja. A vezető előtti, akár 12 colos információs központ és a 10 colos középkonzoli érintőképernyő is a vezető felé fordul, így a sofőr minden fontos információhoz hozzájut, anélkül, hogy le kellene vennie tekintetét az útról.
Az Opel SUV csúcsmodellje immár az adaptív IntelliLux LED® Pixel fényszórókkal is elérhető. Az összesen 168 LED szegmens – lámpánként 84, akárcsak az Insignia esetében – menet közben folyamatosan, a környezeti körülményekhez és a forgalmi viszonyokhoz igazítja a fénycsóvát, a többi közlekedő elvakítása nélkül.
Az új Grandland egy másik, valamennyi közlekedő éjszakai biztonságát növelő technológiája az éjjellátó rendszer. Infravörös kamerája, környezetétől eltérő testhőmérsékletük alapján a fényszórók által be nem világított területeken is láthatóvá teszi az embereket és az állatokat. Ha a rendszer az autó útjába kerülő embert vagy állatot érzékel, figyelmezteti a vezetőt.
A kamera- és radaralapú rendszerek működését összefogva a Grandland vezetéstámogató funkciói korábban nem látott kényelmet biztosítanak autópályás környezetben. Az adaptív sebességtartó a beállított sebességérték függvényében tartja a távolságot az előttünk haladótól, miközben a sávközéptartó a forgalmi sáv közepén tartja az autót. A Stop&Go funkciónak köszönhetően a Grandland megállás után automatikusan újraindulni is képes, ami jól jön a forgalmi dugóban való araszoláskor.
Magabiztos megjelenés, teljes kényelem
A külső vonalai jellegzetesen tiszták. Az Opel Vizor a teljes orron keresztülhúzódik, hátul pedig az Opel logó és a Grandland felirat áll a csomagtérajtó közepén. A lökhárítók és az oldalsó elemek fényes feketék vagy karosszériaszínűek lehetnek, a felszereltségtől függően. A lökhárítóbetétek fényes feketék, és ezüstszínűek lehetnek.
A sokféleképpen állítható első ülések AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.: Egészséges Hát Munkacsoport) minősítésűek, és így egyedülállóak a Grandland kategóriájában. Bőrkárpitozással fűtés és szellőztetés is elérhető hozzájuk. A kényelmet kulcsnélküli nyitás és indítás, valamint motoros mozgatású csomagtérajtó is növeli.
A csúcsot jelentő Multimedia Navi Pro infotainment rendszer különösen pihentetővé teszi az utazást, a középkonzol vezeték nélküli töltője pedig a megfelelő okostelefonok töltését teszi kényelmessé és egyszerűvé.
forrás:https://formula.hu/auto/2021/08/25/itt-az-uj-opel-grandland
A Stellantis az Opel új arculatának bevezetését is egy modernre rajzolt Manta A-val reklámozta, de ahhoz a bejelentéshez is passzolt a koncepcióautó, hogy a márka 2028-ra teljesen elektromos alapokra fog átállni.
Az új Astra megérkezett. Az Opel bemutatja a kompakt kategóriás sikermodell alapjaiban új, hatodik generációját. Az újdonság látványos formákkal érkezik, kívül az Opel Vizorral, belül a teljesen digitális Pure Panel-lel, és olyan csúcsszínvonalú technológiákkal, mint az adaptív IntelliLux LED® Pixel...
40 évvel ezelőtt kezdődött az Opel kisautójának története Zaragozában, ahol most a 11 milliomodik példány gördült le a szalagról.
Rüsselsheim. Az ötajtós Astra szeptemberi bemutatója után az Opel ma leleplezte a várva várt kombi változatot, az új Astra Sports Tourer-t.
A Stellantis bejelentette, hogy nem szervezik ki az Opel irányítása alól sem az Eisenachban, sem a Rüsselsheimben működő gyárat, és a Grandland gyártása is visszakerül Németországba.
Legalább az év végéig leállítják a termelést a németországi Eisenachban működő Opel-gyárban a globális csiphiány miatt - jelentette be az autógyártó társaság csütörtökön.
Tegnap volt az új Opel Astra világpremierje, ahol bejelentették, hogy a kompakt sikermodell a hagyományos benzin- és dízelmotorok mellett kétféle hibrid hajtáslánccal, 2023-tól pedig tisztán elektromos változatban is piacra lép – a modell 30 éves történetében először. Az új Astra ősztől rendelhető é...
Nem sok részletet hagyott a Müncheni Autószalonra, minden fontosat megmutatott az Opel az Astra L-ről. A stellantisos idők első Astrája az utolsó csavarig új, és ez lesz az első generáció a típus történelmében, ami már plug-in hibridként is kapható lesz.
Újabb kulcsfontosságú típusváltás közeledik az Opelnél: a General Motors-os időkből maradt Astra Peugeot alapú utódja hamarosan megérkezik.
Az Opel restomodot épített egy első generációs Mantából. A Manta GSe ElektroMOD az ikonikus kupé klasszikus megjelenését ötvözi modern, fenntartható technológiával. Az akkumulátoros elektromos Manta GSe legalább olyan jól megy, mint egy ős GT/E modell: 147 lóerős, a nyomatéka pedig 225 newtonméter.
A haszonjármű után bemutatkozott az Oroszországban a helyi piac számára készített Opel Combo Life.
Beépített konyha nélkül, de 30 cm-rel szélesebb alsó ággyal rendelkezik az Opel Zafira Life Crosscamp Lite változata.
Az Opel Combo-e Life villanyautó akár hétszemélyes utastérrel is elérhető lesz. A narancs szín csak ennél választható.
Az alapmodellhez képest dupla teljesítménnyel, de kétszeres árral jön az összkerékhajtású változat.
Hibrides adventi sorozatunk egyik alapvetése, hogy ha egy autóban adott egy hagyományos, belső égésű motor, meg egy – vagy több – elektromos, akkor hibridről beszélünk. Az Opel ezt mégis másképp gondolta, amikor bemutatták az Amperát.
Az elmúlt évtizedben több alkalommal felmerült már, hogy készül valami az Opelnél Monza néven, de eddig egyik tervből sem lett semmi. A legújabb állítólag egy nagy villany-terepjáróról szól, Peugeot alapokon.
Bár az Insignia az utolsó modellek közé tartozik, amely még a régi Opel technikára építkezik, úgy tűnik, ennek a fejlesztését sem hanyagolják el. Ezúttal két új kétliteres változat mutatkozik be, egy benzines és egy dízel.
Az már az elektromos változat bemutatása idején világos volt, hogy a Mokka fejlesztésébe fektetett pénzt egyedül egy ilyen kivitel iránti kereslet aligha fedezné, az azonban csak most derült ki, hogy milyen műszaki tartalommal kínálják majd a hagyományosabb, elérhető árú változatokat.
A PSA-alapra fejlesztett Opel típusokhoz érhető el az OnStar-t váltó Opel Connect szolgáltatás – egyelőre csak távoli hozzáférés funkciót.
Az új Mokkával válik teljessé az Opel SUV-kínálata, és egyben ez is lehet a legnépszerűbb a terepjárós fazonú modellek között.
A CMP alapra épülő második generációs Opel Mokka 120 kg-mal lesz könnyebb elődjénél – de eltűnik az extralistáról a korábban népszerű összkerékhajtás.
Pontos dátuma még nincs az újranyitásnak, de az Opel szentgotthárdi gyárában megtörténtek az ahhoz szükséges szigorított egészségvédelmi intézkedések, így az Üzemi Tanács, a szakszervezetek és a munkavédelmi képviselők támogatásának hála az üzem készen áll az indulásra – írja közleményében a PSA.
Kettős - 50 és 45 év - évfordulója van a sportkocsinak, amelyet szívesen látna viszont a kínálatban az Opel főnöke.
Bár a PSA-nak nem túl erős piaca a szigetország - tavaly valamivel több, mint 15 ezer autót adtak el itt - Peugeot, Citroën és DS modelleket is árulnak Japánban. És jövőre érkezik az Opel is, kezdetben háromféle modellel.
Az Opel megcsinálta a kötelezőt: ismét van nekik is használható plug-in hibridjük és büszkék rá, hogy ez senkinek nem fog feltűnni. A cikk itt akár véget is érhetne, de van azért itt még látnivaló. Mégiscsak egy világújdonságról van szó. Például tudták, hogy a Grandland X Hybrid4, a világ első...
Szokatlan helyszínt választott az új Insignia leleplezésére az Opel: a januári Brüsszeli Autószalonon állítják ki először, ám úgy néz ki, fontosnak ítélték, hogy már az idei karácsonyi szezon előtt megmutassanak valamit az autóból.
Folytatódik az Opel elektromos offenzívája, 2020-tól az Opel Vivaro kishaszonjármű is kapható lesz tisztán akkumulátoros hajtással. A vevő kétféle nagyságú telep közül választhat, a felhasználási körülményektől függően. Az 50 kWh kapacitásúval 200 kilométert ér el a hatótáv a WLTP szerint mérve, a 7...
A kínai Buick Regal fejlesztését még Rüsselsheimben végzik. Nézzük, hogyan rajzolták át a nálunk Opel Insigniaként forgalmazott autó megjelenését!
Azt már pontosan látjuk, hogy a villanyautó az idei Frankfurti szalon legfontosabb versenyszáma.
A körvonal alapján egy újabb szabadidő-autót takargatnak, bár egyelőre valószínűleg tanulmányautó-formában.
A Cw 0,29-es légellenállási együtthatójával az egyik legáramvonalasabb kisautó az Opel Corsa.
Az Opel demokratizálja az elektromobilitást: először kínál a Corsa teljesen új hatodik generációjával teljesen elektromos, akkumulátoros változatot, 100 kW (136 LE) teljesítménnyel és 330 kilométert (WLTP)1 elérő hatótávval. A rövidesen megrendelhető Corsa‑e a „villámos-villamos” népautó!
Villamosít az Opel: a Grandland X most bemutatandó összkerékhajtású konnektoros hibrid változata fontos eleme a PACE! stratégiai terv megvalósításának.
Hamarosan érkezik az Opel Corsa új nemzedéke, amely teljesen új, könnyűszerkezetes alapra épül, és ezáltal sokkal hatékonyabb lesz. Legyen benzin- vagy dízelmotoros, vagy az első ízben megjelenő tisztán elektromos hajtóművű, valamennyi változatának előnyére válik a kis súly: javul a menetdinamika és...
Kínában megjelentek a Buick Encore nevű kompakt szabadidő-autó első fényképei – ez volt az Opel Mokka X átmárkázott változata.
Az Opel idén mutatja be az Opel Corsa hatodik nemzedékét. A kisautóból eddig több mint 13,5 millió talált gazdára az 1982-es rajttól mostanáig. Következő generációja az idén indul útnak, telerakva csúcstechnikával, s akár elektromos hajtású változatban is.
Ahogy lejárt a szerződés a Renault-val, a PSA máris saját furgonjára cserélte az Opel kölcsön-áruszállítóját.
Azt követően, hogy a PSA csoport átvette, az Opel növekedési pályára került és nyereséget termel. 2018 első félévében 502 millió eurós nyereséget gazdálkodott ki. Nem zártak be üzemeket, sőt, beruházásokat is indítottak. A költségek csökkentek, miközben a minőség is javult.
Az Opel egyike a világ leggazdagabb hagyományú járműgyártóinak, jövőre ünnepli autóépítésének 120. évét. 1899-ben – négy esztendővel a cégalapító Adam Opel halála után – indította be Sophie Opel a gépkocsik előállítását, Carl, Wilhelm és Friedrich fiai tanácsára. Ami a Majna melletti Rüsselsheim műh...
Praktikusak,tele innovatív technikával,és mindegyik egy-egy önálló karakter - nem véletlenül kedvelt a három opel suv, a Grandland X...
Az Opel Corsa Gsi, Második Gsi-modellként, már nyáron követi az Opel Insignia GSI-t. A precíz kanyarvételt erőtelejes, 1,4 lieters benzines...
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.