2020-01-24
Az Opel megcsinálta a kötelezőt: ismét van nekik is használható plug-in hibridjük és büszkék rá, hogy ez senkinek nem fog feltűnni. A cikk itt akár véget is érhetne, de van azért itt még látnivaló. Mégiscsak egy világújdonságról van szó. Például tudták, hogy a Grandland X Hybrid4, a világ első...
...német...kompakt...SUV...plug-in hibridje? A kötelező, világújdonság-kártyát leszámítva azért üdítően őszintén zajlott a konnektoros Grandland X vezetése előtti sajtótájékoztató. Fogadkoztak az Opelesek, hogy igen, tudják, hogy a Grandland X már jó ideje a piacon van, de több szempontból is fontos modellről van szó. Ezzel az autóval lépnek vissza az orosz piacra, ráadásul ennek a modellnek is köszönhető, hogy az Opelnek nem kell büntetőadókat fizetnie, teljesíteni tudják a 2020-tól életbe lépő 95 g/km CO2 flottaátlagot. Csakhogy érzékeltessem: az Opel 49 g/km CO2-t ad meg a Grandland X Hybrid4-ra. Persze tudjuk, hogy ehhez teljesen feltöltött akkumulátor kell és jó pár tucat hibrid módban megtett kilométer, de látszik, hogy rengeteget csíp le abból a bizonyos átlagból.
Ha nem ismerjük az adatokat, akkor szinte fel sem tűnik a Grandland hibridsége, hiszen erről csak pár eldugott felirat tanúskodik. A prezentáción németes kimértséggel oda is szúrtak a konkurenciának, amikor arról beszéltek, hogy miért nem egyértelmű a külső szemlélődő számára a Grandland elektromos hajtása. Az Opel szerint a vásárlók egy egyszerű, minél kevesebb megszokást igénylő autót szeretnének, nem pedig gamificationös levélgyűjtögetést, meg egypedálos működést. És valahol igazuk is van.
Azt azért elsütötték, hogy a Hybrid4-ra keresztelt újdonság az Opel első plug-in hibridje, pedig mindannyian tudjuk, hogy volt már ilyen Ampera néven. Mindegy is, ha már egyszer bevállalták, legalább következetesen tartják magukat az csúsztatáshoz. Azon mondjuk meglepődtem, hogy azt nem emelték ki, hogy a hibridesítéssel már az EMP2 platformon is van összkerékhajtású autójuk. Ha már itt tartunk, lesz kétmotoros elsőkerék-hajtású változat is, ahol a rendszerteljesítmény 224 lóerő. Az Opel a nagy villanyos terveit egyébként 2024-ig úgy szövögeti, hogy addigra minden modellt tudjanak valamilyen elektromos hajtással kínálni.
A Grandland X Hybrid4 a trendeknek megfelelően dögerős, 300 lóerő a rendszerteljesítménye, hiszen több különböző üzemmódban kell elfogadhatóan mozgatnia az 1,8 tonnás testet. A 300-ból 200 lóerőt ad az 1,6-os turbómotor, míg tisztán elektromos módban az első és a hátsó tengelyre rakott villanymotorok összesen kicsivel több mint 200 lóerőt tudnak - vagyis simán villannyal se lomha a Grandland X. A rendszert 8 sebességes automata váltó hangolja össze, csakúgy mint a hagyományos Grandlandoknál. Az új hajtás miatt a pótkeréknek nem maradt hely, a csomagtartó pedig 390 literesre csökkent. Sokat nem próbálgathattuk a tisztán elektromos üzemmódot, mert alig 20 kilométernyi hatótávval vettük át az autót (tele aksival 59 km-t tud a WLTP-szabvány szerint).
Jó darabig nem is tudtunk pusztán elektromos üzemmódban menni, amire az instruktorunk azt a választ adta, hogy azért, mert hideg van, és a rendszer csak előmelegített akkumulátorokkal engedi a tisztán elektromos üzemmódot. Töltőről vettük le az autót és 10 fok volt, szóval ez a magyarázat valahol kicsit furcsa volt. Az akkupakk egyébként 13,2 kWh-s, feltölteni az opciós fali töltővel 1 óra 50 perc alatt, otthoni konnektorról 7 óra 10 perc alatt lehet. A hátsó ülések alá rakott akkumulátorok az LG Chemtől származnak, és külön vízhűtést kaptak. Az Opel 8 év/160 ezer kilométer garanciát vállal rájuk. A MyOpel appal összekötve magunk is megbizonyosodhatunk arról, hogy milyen állapotban vannak az akkumulátorok, illetve programozottan előfűthetjük az autót.
A brutál erőtartaléknak és a drágább változatokhoz kérhető zajszigetelt ablakoknak köszönhetően az első kilométereken azért hibrid üzemmódban sem volt egyértelmű számomra, hogy éppen jár-e a benzinmotor vagy sem. A Grandland X ebben a konfigurációban elképesztően csendes tud lenni, csupán a folyamatjelző ábra és néha egy alig észrevehető rántás a kormányon jelzi, hogy beindult a benzinmotor (amit a prezentáció során valamiért csak thermal engine-nek neveztek az opelesek). Hibrid üzemmódban egyébként tényleg sportmodelleket idéz a gyorsulás, 6,1 alatt 100-ra ugrik a nagy test. Ekkor azért elég hangos lesz a motor és gázelvétel után is sok idő telik el, mire veszi a lapot a rendszer, és magasabb fokozatba kapcsol.
A durva gyorsulást leszámítva persze semmilyen élményt nem kell várni a Grandlandtól, főleg ezeken a tükörsima fekete-erdei utakon tűnt különösen ingerszegénynek a vezetés. Itt megjegyezném, hogy az új hátsó hajtással multilink futóművet is kapott a Grandland, de mivel régen mentem simával, nem nagyon éreztem a különbséget. Mondjuk ebből a szempontból már ismerjük a Grandland X-et, menetkomfortban valószínűleg a magyar utakon is hozza az átlagos szintet.A durva gyorsulást leszámítva persze semmilyen élményt nem kell várni a Grandlandtól, főleg ezeken a tükörsima fekete-erdei utakon tűnt különösen ingerszegénynek a vezetés. Itt megjegyezném, hogy az új hátsó hajtással multilink futóművet is kapott a Grandland, de mivel régen mentem simával, nem nagyon éreztem a különbséget. Mondjuk ebből a szempontból már ismerjük a Grandland X-et, menetkomfortban valószínűleg a magyar utakon is hozza az átlagos szintet.
Az út második felében kipróbálhattuk az Android Autót is és jó hír, hogy villámgyorsan vette a fonalat a rendszer - nem mindenhol alapvetés ez még ma sem. A fogyasztás megítélését meghagynám a hazai körülmények között elvégzett tesztre, nekünk kicsi töltöttséggel, viszonylag sok padlógázas gyorsítással 8 liter körül fogyasztott az autó, de szinte végig járt a benzinmotor, voltak komoly hegyek és a fotózás sem kedvez a jó átlagnak.
A Grandland X-et lemerült akkumulátorok esetén arra is kérhetjük, hogy menet közben a benzinmotorral (és persze a visszatáplálással) töltsük fel a telepeket. Ez nem éppen a leghatékonyabb és legkörnyezetkímélőbb módja a töltésnek, de ha tényleg egyre több lesz az emissziómentes övezet Európában, akkor elég hasznos kiegészítő lehet. Ugyanilyen fícsör a belső visszapillantóra tett kis kék fény is, ami akkor világít, ha tisztán elektromos módban gurul a Grandland X. Az öncélú hülyeségnek tűnő kiegészítő akkor lehet majd hasznos, ha ezekben az említett kibocsátáscsökkentett övezetekben tényleg elkezdik majd ellenőrizni, hogy valóban tisztán megy-e az autó vagy sem.
Az Opel Grandland X Hybrid4 forgalmazása már megkezdődött Európában, az első összkerekeseket valamikor február vége felé, míg az elsőkerekeseket júniusig kezdik leszállítani. A csúcs SUV-nak megkérik az árát, 14,6 millió az összkerekes és 13,1 a fronthajtású változat ára. Ezzel a kicsit hosszabb és jobb terepjáró képességekkel rendelkező Mitsubishi Outlander PHEV környékére lőtték be az árát, amely eddig egyeduralkodó volt a piacon. A PSA nem száll le a plug-in hibrid SUV-vonatról, hiszen már gyártják a Grandland X testvérmodelljét, a 3008-at is ezzel a hajtással. Nálunk nem biztos, hogy sokan befizetnek bő tízmillió forintot egy Opelre, de nyugatabbra valószínűleg sikeres autó lesz, már csak az egyelőre csekély konkurenciának is köszönhetően. Meg igazából mint helyváltoztatási eszköz, elég jó autó a Grandland X, de kicsit unalmas és zöld rendszámot osztanak már kedvezőbb árú és tisztább hajtású autóknak is (lásd Kia Niro).
forrás: https://totalcar.hu/tesztek/2020/01/23/bemutato_opel_grandland_x_hybrid4/
A Stellantis az Opel új arculatának bevezetését is egy modernre rajzolt Manta A-val reklámozta, de ahhoz a bejelentéshez is passzolt a koncepcióautó, hogy a márka 2028-ra teljesen elektromos alapokra fog átállni.
Az új Astra megérkezett. Az Opel bemutatja a kompakt kategóriás sikermodell alapjaiban új, hatodik generációját. Az újdonság látványos formákkal érkezik, kívül az Opel Vizorral, belül a teljesen digitális Pure Panel-lel, és olyan csúcsszínvonalú technológiákkal, mint az adaptív IntelliLux LED® Pixel...
40 évvel ezelőtt kezdődött az Opel kisautójának története Zaragozában, ahol most a 11 milliomodik példány gördült le a szalagról.
Rüsselsheim. Az ötajtós Astra szeptemberi bemutatója után az Opel ma leleplezte a várva várt kombi változatot, az új Astra Sports Tourer-t.
A Stellantis bejelentette, hogy nem szervezik ki az Opel irányítása alól sem az Eisenachban, sem a Rüsselsheimben működő gyárat, és a Grandland gyártása is visszakerül Németországba.
Legalább az év végéig leállítják a termelést a németországi Eisenachban működő Opel-gyárban a globális csiphiány miatt - jelentette be az autógyártó társaság csütörtökön.
Tegnap volt az új Opel Astra világpremierje, ahol bejelentették, hogy a kompakt sikermodell a hagyományos benzin- és dízelmotorok mellett kétféle hibrid hajtáslánccal, 2023-tól pedig tisztán elektromos változatban is piacra lép – a modell 30 éves történetében először. Az új Astra ősztől rendelhető é...
Az új Opel Grandland már megrendelhető – új megjelenés, innovatív technológiák és kiemelkedően jó hatásfokú motorkínálat, amelyben plug-in hibrid hajtás is megtalálható.
Nem sok részletet hagyott a Müncheni Autószalonra, minden fontosat megmutatott az Opel az Astra L-ről. A stellantisos idők első Astrája az utolsó csavarig új, és ez lesz az első generáció a típus történelmében, ami már plug-in hibridként is kapható lesz.
Újabb kulcsfontosságú típusváltás közeledik az Opelnél: a General Motors-os időkből maradt Astra Peugeot alapú utódja hamarosan megérkezik.
Az Opel restomodot épített egy első generációs Mantából. A Manta GSe ElektroMOD az ikonikus kupé klasszikus megjelenését ötvözi modern, fenntartható technológiával. Az akkumulátoros elektromos Manta GSe legalább olyan jól megy, mint egy ős GT/E modell: 147 lóerős, a nyomatéka pedig 225 newtonméter.
A haszonjármű után bemutatkozott az Oroszországban a helyi piac számára készített Opel Combo Life.
Beépített konyha nélkül, de 30 cm-rel szélesebb alsó ággyal rendelkezik az Opel Zafira Life Crosscamp Lite változata.
Az Opel Combo-e Life villanyautó akár hétszemélyes utastérrel is elérhető lesz. A narancs szín csak ennél választható.
Az alapmodellhez képest dupla teljesítménnyel, de kétszeres árral jön az összkerékhajtású változat.
Hibrides adventi sorozatunk egyik alapvetése, hogy ha egy autóban adott egy hagyományos, belső égésű motor, meg egy – vagy több – elektromos, akkor hibridről beszélünk. Az Opel ezt mégis másképp gondolta, amikor bemutatták az Amperát.
Az elmúlt évtizedben több alkalommal felmerült már, hogy készül valami az Opelnél Monza néven, de eddig egyik tervből sem lett semmi. A legújabb állítólag egy nagy villany-terepjáróról szól, Peugeot alapokon.
Bár az Insignia az utolsó modellek közé tartozik, amely még a régi Opel technikára építkezik, úgy tűnik, ennek a fejlesztését sem hanyagolják el. Ezúttal két új kétliteres változat mutatkozik be, egy benzines és egy dízel.
Az már az elektromos változat bemutatása idején világos volt, hogy a Mokka fejlesztésébe fektetett pénzt egyedül egy ilyen kivitel iránti kereslet aligha fedezné, az azonban csak most derült ki, hogy milyen műszaki tartalommal kínálják majd a hagyományosabb, elérhető árú változatokat.
A PSA-alapra fejlesztett Opel típusokhoz érhető el az OnStar-t váltó Opel Connect szolgáltatás – egyelőre csak távoli hozzáférés funkciót.
Az új Mokkával válik teljessé az Opel SUV-kínálata, és egyben ez is lehet a legnépszerűbb a terepjárós fazonú modellek között.
A CMP alapra épülő második generációs Opel Mokka 120 kg-mal lesz könnyebb elődjénél – de eltűnik az extralistáról a korábban népszerű összkerékhajtás.
Pontos dátuma még nincs az újranyitásnak, de az Opel szentgotthárdi gyárában megtörténtek az ahhoz szükséges szigorított egészségvédelmi intézkedések, így az Üzemi Tanács, a szakszervezetek és a munkavédelmi képviselők támogatásának hála az üzem készen áll az indulásra – írja közleményében a PSA.
Kettős - 50 és 45 év - évfordulója van a sportkocsinak, amelyet szívesen látna viszont a kínálatban az Opel főnöke.
Bár a PSA-nak nem túl erős piaca a szigetország - tavaly valamivel több, mint 15 ezer autót adtak el itt - Peugeot, Citroën és DS modelleket is árulnak Japánban. És jövőre érkezik az Opel is, kezdetben háromféle modellel.
Szokatlan helyszínt választott az új Insignia leleplezésére az Opel: a januári Brüsszeli Autószalonon állítják ki először, ám úgy néz ki, fontosnak ítélték, hogy már az idei karácsonyi szezon előtt megmutassanak valamit az autóból.
Folytatódik az Opel elektromos offenzívája, 2020-tól az Opel Vivaro kishaszonjármű is kapható lesz tisztán akkumulátoros hajtással. A vevő kétféle nagyságú telep közül választhat, a felhasználási körülményektől függően. Az 50 kWh kapacitásúval 200 kilométert ér el a hatótáv a WLTP szerint mérve, a 7...
A kínai Buick Regal fejlesztését még Rüsselsheimben végzik. Nézzük, hogyan rajzolták át a nálunk Opel Insigniaként forgalmazott autó megjelenését!
Azt már pontosan látjuk, hogy a villanyautó az idei Frankfurti szalon legfontosabb versenyszáma.
A körvonal alapján egy újabb szabadidő-autót takargatnak, bár egyelőre valószínűleg tanulmányautó-formában.
A Cw 0,29-es légellenállási együtthatójával az egyik legáramvonalasabb kisautó az Opel Corsa.
Az Opel demokratizálja az elektromobilitást: először kínál a Corsa teljesen új hatodik generációjával teljesen elektromos, akkumulátoros változatot, 100 kW (136 LE) teljesítménnyel és 330 kilométert (WLTP)1 elérő hatótávval. A rövidesen megrendelhető Corsa‑e a „villámos-villamos” népautó!
Villamosít az Opel: a Grandland X most bemutatandó összkerékhajtású konnektoros hibrid változata fontos eleme a PACE! stratégiai terv megvalósításának.
Hamarosan érkezik az Opel Corsa új nemzedéke, amely teljesen új, könnyűszerkezetes alapra épül, és ezáltal sokkal hatékonyabb lesz. Legyen benzin- vagy dízelmotoros, vagy az első ízben megjelenő tisztán elektromos hajtóművű, valamennyi változatának előnyére válik a kis súly: javul a menetdinamika és...
Kínában megjelentek a Buick Encore nevű kompakt szabadidő-autó első fényképei – ez volt az Opel Mokka X átmárkázott változata.
Az Opel idén mutatja be az Opel Corsa hatodik nemzedékét. A kisautóból eddig több mint 13,5 millió talált gazdára az 1982-es rajttól mostanáig. Következő generációja az idén indul útnak, telerakva csúcstechnikával, s akár elektromos hajtású változatban is.
Ahogy lejárt a szerződés a Renault-val, a PSA máris saját furgonjára cserélte az Opel kölcsön-áruszállítóját.
Azt követően, hogy a PSA csoport átvette, az Opel növekedési pályára került és nyereséget termel. 2018 első félévében 502 millió eurós nyereséget gazdálkodott ki. Nem zártak be üzemeket, sőt, beruházásokat is indítottak. A költségek csökkentek, miközben a minőség is javult.
Az Opel egyike a világ leggazdagabb hagyományú járműgyártóinak, jövőre ünnepli autóépítésének 120. évét. 1899-ben – négy esztendővel a cégalapító Adam Opel halála után – indította be Sophie Opel a gépkocsik előállítását, Carl, Wilhelm és Friedrich fiai tanácsára. Ami a Majna melletti Rüsselsheim műh...
Praktikusak,tele innovatív technikával,és mindegyik egy-egy önálló karakter - nem véletlenül kedvelt a három opel suv, a Grandland X...
Az Opel Corsa Gsi, Második Gsi-modellként, már nyáron követi az Opel Insignia GSI-t. A precíz kanyarvételt erőtelejes, 1,4 lieters benzines...
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.