nissan ICL Autó

nissan ICL Autó

A Citroën bemutatta hibrid SUV-ját

2019-11-06

A Citroën leleplezte az új, hálózatról tölthető C5 Aircross Hybrid SUV modellt, amellyel megkezdődik a márka elektromos offenzívája. A plug-in hibrid C5 Aircross 225 lóerő kombinált teljesítményt tud felmutatni, hasonlóan praktikus és kényelmes, mint egy hagyományos C5 Aircross, viszont 50 kilométeres nulla emissziós hatótávolságot kínál.

Az új C5 Aircross Hybrid SUV az első hálózatról tölthető hibrid autó a Citroën alapmodellekre vonatkozó stratégiai tervében, melynek értelmében 2023-ra a modellválaszték 80%-a, 2025-re pedig 100%-a rendelkezik majd elektromos változattal. A C5 Aircross SUV-val kezdődően így minden újonnan bevezetett Citroën modellnek lesz elektromos változata. Az új C5 Aircross Hybrid SUV egy többfunkciós alternatíva mindazon ügyfelek számára, akik a kétféle energiaforrás előnyeit egyformán ki szeretnék használni: a 100%-ban elektromos üzemmódét a mindennapos városi közlekedésben, a belső égésű motorét pedig a hosszabb utak alkalmával.

Akárcsak a hagyományos változat, az új C5 Aircross Hybrid SUV is határozott és merész egyéniség. Gazdag személyre szabási lehetőséget kínál, mely a hibrid meghajtást kiemelő különleges részleteket is tartalmaz. A plug-in hibrid technológiára utal az új eloxált kék színcsomag, mely az első ajtók Airbump betétjeinél és az első lökhárító alsó részén elhelyezett élénk színfoltok révén hívja fel a figyelmet a különleges modellre. Az új színcsomag az eloxált Silver, White és Deep Red csomagokhoz érkezik, melyek motortól függetlenül valamennyi C5 Aircross SUV kínálatában megtalálhatók.

A csomagtérajtón látható eloxált kék „ḧybrid” felirat és az első sárvédőket díszítő „ḧ” jelzés szintén a plug-in hibrid változat sajátja. A különleges felirat három utalást is magában rejt: a „h” betű a „hibrid” szóból származik, maga a design egy konnektort utánoz, a „tréma” (két pontos ékezet) pedig a Citroën „ë”-jét idézi. A karosszéria bal oldalán, a jobb oldali üzemanyagtöltő nyílással átellenben található elektromos töltőnyílás könnyen hozzáférhető.

Az új C5 Aircross Hybrid SUV világos és barátságos beltere ugyanolyan kényelmes és otthonos, mint a hagyományos változaté, ugyanakkor néhány különleges részlet is gazdagítja. A keret nélküli elektrokróm belső visszapillantó tükör még előkelőbb hatást kelt, alatta pedig egy elektromos üzemmód-jelzőt helyeztek el. Amikor a gépjármű elektromos (ZEV) üzemmódban halad, a belső visszapillantó tükör alatt kigyullad egy kék fényű jelzőlámpa, amely kívülről is jól láthatóan jelzi, hogy ZEV üzemmódban közlekedő gépkocsiról van szó. Ez lehetővé teszi például, hogy a vezető könnyebben behajtson a belvárosok korlátozott forgalmú övezeteibe.

A középkonzolon, az automata váltó kapcsolókarjától jobbra egy üzemmódválasztó kapott helyet, amellyel többfajta meghajtási mód közül választhatunk: csendes és egyenletes gurulást biztosító elektromos üzemmód, változatos és hatékony használatot garantáló hibrid üzemmód és a dinamikus vezetéshez ajánlott sport üzemmód. Alapesetben a villanymotor és a belső égésű motor használata az akkumulátor töltésszintjétől és a vezetői igénytől függően automatikusan történnek. A 12,3’’ digitális műszercsoporton és a 8’’ kapacitív típusú érintőképernyőn használt speciális új infografikák tovább erősítik a hibrid változat exkluzív jellegét.

A C5 Aircross Hybrid SUV hangtalanul indul és gurul, ZEV üzemmódban maximálisan 135 km/óra sebességgel haladhat és akár 50 km-t is megtehet, ami a mindennapos utak többségéhez bőven elegendő. A tisztán elektromos üzemmódnak köszönhetően egyben a városok korlátozott forgalmú övezeteibe is behajthatunk, ahonnan a hagyományos meghajtású járművek egyre inkább ki vannak tiltva. Az érintőképernyő kezelőfelületéről elérhető speciális ë-Save funkció lehetővé teszi, hogy a vezető felkészüljön az utazásra és villamos energiát tartalékoljon, melyet menet közben bármikor felhasználhat. Az akkumulátorra – 70% töltőkapacitás erejéig – 8 évre vagy 160 000 km-re szóló jótállás vonatkozik.

A Citroën név immár 100 éve összefonódik a kényelem fogalmával. A C5 Aircross SUV is a Citroën Advanced Comfort program jegyében fogant, így a tervezési folyamat minden egyes lépésénél odafigyeltek a kényelem valamennyi összetevőjének megerősítésére. Az új C5 Aircross Hybrid SUV még ennél is tovább megy, és az elektromos közlekedés modern, csúcstechnológiás megközelítését kínálja, mely a kényelmet és a sokrétű használatot szolgálja. A hangtalan működés, az élvezetes vezetés, a puha felfüggesztés, a besüppedő Advanced Comfort ülések, a rezgések teljes hiánya, az ergonomikusan felépített, egyszerűen használható kezelőfelületek és szolgáltatások mind az utasok kényelmét növelik.

A C5 Aircross Hybrid SUV helykínálat és variálhatóság tekintetében ugyanazokkal az előnyös tulajdonságokkal rendelkezik, mint a C5 Aircross SUV. A dönthető háttámlával ellátott, egyforma széles, sínen csúszó és összecsukható hátsó ülések a C5 Aircross egyik meghatározó jegye a szegmensen belül. Ugyanez igaz a hibrid változatra is. Az akkumulátor hátsó ülések alatti elhelyezéséből adódóan a kivételes variálhatóság és a csomagtartóméret is megmaradt. Az ülések helyzetétől függően 460 és 600 liter között mozgó csomagtartó a kompakt hibrid SUV-ok között a legnagyobb, és a szegmens egyik legjobbja. A csomagtérpadlóban külön helyet alakítottak ki a jármű töltéséhez szükséges eszközök számára, a hátsó ülések lehajtása esetén pedig sík padlófelület alakítható ki összesen 1,90 m-es rakodóhosszal, akárcsak a hagyományos változat esetében.

A C5 Aircross Hybrid SUV benzinmotorja egy 1,6 literes 180 lovas PureTech egység, amihez egy 80 kW/110 LE-s elektromotor kapcsolódik. A villanymotort egy 13,2 kWh-os lítium-ion akkumulátor látja el energiával. Hibrid üzemmódban a két motor ereje egyesül: ilyenkor az első kerekekre 225 lóerő összteljesítmény jut és még élvezetesebb a vezetés. A villanymotor 320 Nm-es nyomatéka azonnal, nulla fordulatszámtól rendelkezésre áll.

Az akkumulátor feltöltési ideje 14 amperes Green’up Legrand típusú aljzattal és a szériában kínált 3,7 kW-os töltővel 4 óra, hagyományos, 8 amperes csatlakozóról 7 óra, s a külön kapható Wall Box egységgel és a 7,4 kW-os opciós töltővel 2 óra. A töltés programozható és késleltethető is. A funkció beprogramozása az utastéri érintőképernyőn vagy a My Citroën alkalmazásban történik.

forrás:https://www.autoblog.hu/hirek/229187/

további hírek

2021-01-04 Az utolsó tesztköröket futja az új Citroën C5

Limuzin és szabadidő-autó különös elegye lesz a Citroën márka következő csúcsmodellje, az új generációs C5-ös.

2020-12-07 Ilyen szép lehetne egy újkori Citroën SM

Jean-Louis Bui független formatervező gondolkozott el azon, hogyan nézhetne ki a Citroën márka nagy méretű kupéja manapság.

2020-11-18 Fából készült ez a működőképes Citroen Kacsa

Ugyan már több mint hároméves a fából készült Citroen Kacsa, de ez nem jelenti azt, hogy elévült volna, vagy már ne lenne különleges. Sőt, kuriózum státuszát jó eséllyel örökre meg fogja őrizni, hisz nem sok fából készített autó létezik, amit ráadásul vezetni is lehet.

2020-10-30 A Citroën akadályozza a Polestar forgalmazást

Bár első pillantásra nem is emlékeztet egymásra a Citroën és a Polestar jelvénye, a Peugeot testvérmárkája szerint már az is sérti a védjegyüket, hogy mindkettő hasonló elemekből áll.

2020-09-22 A Citroën Spacetourer/Jumpy számára is elkészült a retró-külső

Obendorfer Dávid a nagy méretű Jumper után az eggyel kisebb Spacetourer/Jumpy számára is elkészítette a Type H-ra hajazó megjelenést.

2020-07-02 Citroën C4: a hiányzó részletek

A Citroën már korábban lelőtte a poént a C4 elektromos változatának képeivel, így egy ideje tudjuk, hogy egy ferde hátú SUV-ra bízzák a közepes modell szerepét. Akkor azonban nem fárasztották a közönséget adatokkal, csak annyi derült ki, hogy az elektromos változatba a PSA szabvány villamos hajtását...

2020-06-16 Megmutatták az új Citroën C4-est

Az első képek alapján az az érzésünk, hatalmas lehetett a nyomás az új Citroën C4 tervezőin.

2020-05-13 Jövőre lesz megvásárolható nálunk a villanymotoros Citroën Jumpy

Magyarországon 2021-től lesz megvásárolható a Citroën akkumulátoros-elektromos haszonjárműve, az e-Jumpy.

2020-04-30 Megkezdték a Citroën terepjáró szedánjának a forgalmazását

Még decemberben jelentek meg az első képek a kínai védjegy-adatbázisban a Citroën C3L nevű szabadidő-autós szedánról, amelynek most kezdték meg a forgalmazását.

2020-03-11 Ilyen lenne egy modern francia kupé?

A DS márka fejlesztése ugyan kissé háttérbe szorult mostanság, de talán épp ezért maradt idejük egy olyan projektre, amely megvalósulni ugyan aligha fog, viszont jelzi, hogy fontosnak tartják a kapcsolatot a Citroën múltjának elegánsabb részével.

2020-02-13 Még furcsább lesz a Citroën C3

A C3 eddig is eléggé kilógott a többi négyméteres modell közül, de a modellfrissítés kapcsán egy kicsit még csavartak a formaterven. Ezzel párhuzamosan nő az elérhető változatok száma is.

2020-01-23 Kémfotókon a Citroën C4 Cactus utódja

A DS leválasztása és a C4 megszüntetése óta a Citroën csak a Cactus leegyszerűsített formavilágú változatát kínálja a kompakt kategóriában, és már ez a modell sem épp friss. Ám úgy néz ki, dolgoznak valamin, ami leválthatja a 2014-ben bemutatott modellt.

2019-12-27 Frissült a Citroën C6

Még mindig kitart a gyakorlatilag bukott C6-os limuzin mellett a Citroën – havi kevesebb, mint 200 darabot értékesítenek.

2019-10-18 Új ember kerül a Citroën élére

Vincent Cobee állítólag a Carlos Ghosn letartóztatása utáni vezetőségi átrendeződés miatt távozott a Mitsubishitől, így landolt a Peugeot-csoport kisebbik tömegmárkájának élén. A francia szakember Linda Jacksont váltja fel, aki állítólag marad a PSA kötelékében, de új feladatot kap.

2019-09-18 Az amerikai rajongók előtt is tiszteleg a Citroën

Az idén 100 éves Citroen a „Citroen Générations” című videósorozattal tiszteleg a világ legkülönbözőbb részein élő rajongói előtt.

2019-08-05 Jövőre jön az új Citroën C4

Több helyen is felbukkant a pletyka az új C4-esről, méghozzá egészen meglepő részletekkel. Az egyik ilyen, hogy a típust a Peugeot 208-asból és az Opel Corsából is ismert, határozottan olcsó autókba szánt CMP padlólemezre építik, és nem a nagyobb modellekbe való EMP2 alkatrészrendszerre.

2019-06-24 Nem lesz több Citroën Cactus

A PSA termékfejlesztési vezetője szerint valami egész más jön a Cactus helyett, sem a nevet, sem a stílust nem tartják meg.

2019-05-03 Búcsúzik a Citroën népszerű egyterűje

Az idén még lehet ötajtós C4 Spacetourert kapni, de már csak készletről, a gyártás ugyanis már április végével leállt. A hétüléses C4 Grand Spacetourer egyelőre tovább készül.

2019-04-24 Helyes! – Citroën Berlingo BlueHDi 130 S&S teszt

Csapatszállító szerepkörben tündököl a modul egyterű legújabb változata.

2019-03-07 Egy Citroen, amihez nem kell a B-s jogsi

Sőt, sok országban semmilyen jogosítvány nem kell hozzá, de ez igazából teljesen mindegy, ha megmarad koncepciónak. Márpedig egyelőre megmarad, az autóipar büszkén bohém márkája sem meri bedobni így a piacra az Ami One-t.

2019-02-13 Magyarországra érkezett a Citroen C5 AIRCROSS

Az idén százesztendős Citroen Magyarországon is bemutatja az új C5 Aircross SUV-t, és ezzel folytatja a SUV-piacon indított nemzetközi offenzíváját. Az új zászlóshajó, a legutóbbi Citroen modellekkel szoros rokonságot mutató C5 Aircross egy határozott és egyedi karakterrel bíró, új generációs SUV, m...

2019-01-11 Egész évben ünnepel az idén 100 éves Citroën

Még éppen csak elkezdődött az új esztendő, de a színfalak mögött már hónapok óta készül a 2019-es évre a Citroen. És nem véletlenül, hiszen a márka idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját.

2018-11-13 2020-ban jön az első elektromos Citroën

A Citroën ugyan forgalmazza a C-Zero típust, de azt a Mitsubishi szállítja, és a jelvényeitől eltekintve megegyezik a japánok i-MIEV modelljével. Van még két másik villanyautó is a kínálatban, de ezek is külső forrásból érkeznek: az elektromos Berlingo a Venturitól érkezik, az e-Meharit pedig a Boll...

2018-09-14 Crossovert csináltak a CItroën DS 3-ból

Az eredetileg Citroën DS 3, majd szimplán DS 3-ként ismert sportos ferdehátú avantgárd megjelenésű, prémium crossoverként folytatja karrierjét. A DS 3 Crossback egy messzemenőkig testre szabható, egyedi megoldásokkal teli crossover, amely csakis benzines és elektromos motorral lesz megvásárolható.

A böngészője elavult!

A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.

Google Chrome Mozilla Firefox

×