2019-04-24
Csapatszállító szerepkörben tündököl a modul egyterű legújabb változata.
A Citroën 1951-ben vetette el a kockát a Kacsa dobozos változatának piacra dobásával, majd folyamatosan gondozva azt az 1984-es C15-ösön és az 1996-os Berlingón keresztül jutottunk el oda, hogy a kínálat fontos része az egyterű divathullámot is túlélő, praktikus családi autó. A vezetőülésben helyet foglalva a meredek oldalfalak és a magas tető miatt tágasnak érezni a környezetet, szerencsére a méret még épp parkolóház-kompatibilis – ha esetleg nincs hely kinyitni az ajtókat, akár a két első ülés között hátramászva a tolóajtón át is lehet távozni. A tesztautó üvegteteje a második sorban ülők életét tette kellemessé, hiszen nekik jut a rengeteg napfény, és ők férnek hozzá könnyen a fenti tárolókhoz – a hátsó elhúzható ajtókhoz hátra kell fordulni, menet közben bekapcsolt övvel ez nehezen kivitelezhető mutatvány.
Az 1,5-ös, 130 lóerős dízel nagyon csendes, amihez jól passzol, hogy szélzaj is alig van, autópályán is jól mozgatja a nagy homlokfelületű karosszériát, de nagyobb emelkedőkön már érezhetők a korlátai; a hatfokozatú váltó könnyen és jól kapcsolható. A 6,9 l/100 km-es tesztfogyasztás még a 6,1 l/100 km-es WLTP-értéknél is magasabb lett. A felfüggesztés kényelmes hangolású, és kanyarban sincs túlzott karosszériadőlés. Persze több visszajelzés jót tenne a kormányzásnak, de legalább a parkolási manőverezés könnyen megy.
Számos szokatlan, de annál praktikusabb megoldással lehet találkozni a fedélzeten, például nincs az a kézitáska, amit a két első ülés közötti tér ne tudna elnyelni. Tesztautónk megkapta az XTR-csomagot (295 000 Ft), ami kívül-belül vidám, színes részleteket ad, de egyébként is sok az extrafelszerelés, illetve a gyár által előre összeállított csomag, amivel a használhatóságot vagy a biztonságot tudjuk javítani; a két hátsó ülés 220-240 ezer Ft-ba kerül, míg a 30 centivel nyújtott karosszériáért plusz 250 ezret kell fizetni.
A piacon – ahogy testvérmodelljei is – olcsónak számít a Berlingo, hasonló teljesítményű és tudású ellenfelek 0,5-1,5 millióval drágábban kelletik magukat. Ebben persze benne van a magánszemélyeknek adott 600 000 Ft-os árkedvezmény is, amivel párhuzamosan még 5 évre (legfeljebb 100 000 km futás) kiterjesztett garanciát is adnak ajándékba.
Tetszett
• vidám hangulat
• tágas belső
• csendes motor
Nem tetszett
• vastag tetőoszlopok
Összegzés
Számos tárolóhelyével és nagyvonalú térkínálatával nincs megoldhatatlan feladat, szűk helyre parkolásnál a megszokottnál nagyobb szélességre kell odafigyelni. Érdemes alaposan átgondolni, milyen extrákra van szükségünk, mert vannak bizony olyan tárolók, amelyek elsőre nem tűnnek valami praktikusnak.
Citroën Berlingo BlueHDi 130 S&S
Összlökettérfogat: 1499 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 3750/perc
Max. forgatónyomaték: 300 Nm 1750/perc
Hosszúság/szélesség/magasság: 4403/1848/1844 mm
Tengelytáv: 2785 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1553/1567 mm
Fordulókör: 10,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1430/690 kg
Csomagtér: 775-3000 l
Üzemanyagtank: kb. 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,5 s
Max. sebesség: 187 km/h
Város/országút/vegyes: 4,8/4,2/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 117 g/km
A modell alapára: 5 215 000 Ft (PureTech 110 S&S)
A tesztelt verzió ára: 5 915 000 Ft
forrás:http://www.automotor.hu/teszt/helyes-citroen-berlingo-bluehdi-130-ss-teszt/
Limuzin és szabadidő-autó különös elegye lesz a Citroën márka következő csúcsmodellje, az új generációs C5-ös.
Jean-Louis Bui független formatervező gondolkozott el azon, hogyan nézhetne ki a Citroën márka nagy méretű kupéja manapság.
Ugyan már több mint hároméves a fából készült Citroen Kacsa, de ez nem jelenti azt, hogy elévült volna, vagy már ne lenne különleges. Sőt, kuriózum státuszát jó eséllyel örökre meg fogja őrizni, hisz nem sok fából készített autó létezik, amit ráadásul vezetni is lehet.
Bár első pillantásra nem is emlékeztet egymásra a Citroën és a Polestar jelvénye, a Peugeot testvérmárkája szerint már az is sérti a védjegyüket, hogy mindkettő hasonló elemekből áll.
Obendorfer Dávid a nagy méretű Jumper után az eggyel kisebb Spacetourer/Jumpy számára is elkészítette a Type H-ra hajazó megjelenést.
A Citroën már korábban lelőtte a poént a C4 elektromos változatának képeivel, így egy ideje tudjuk, hogy egy ferde hátú SUV-ra bízzák a közepes modell szerepét. Akkor azonban nem fárasztották a közönséget adatokkal, csak annyi derült ki, hogy az elektromos változatba a PSA szabvány villamos hajtását...
Az első képek alapján az az érzésünk, hatalmas lehetett a nyomás az új Citroën C4 tervezőin.
Magyarországon 2021-től lesz megvásárolható a Citroën akkumulátoros-elektromos haszonjárműve, az e-Jumpy.
Még decemberben jelentek meg az első képek a kínai védjegy-adatbázisban a Citroën C3L nevű szabadidő-autós szedánról, amelynek most kezdték meg a forgalmazását.
A DS márka fejlesztése ugyan kissé háttérbe szorult mostanság, de talán épp ezért maradt idejük egy olyan projektre, amely megvalósulni ugyan aligha fog, viszont jelzi, hogy fontosnak tartják a kapcsolatot a Citroën múltjának elegánsabb részével.
A C3 eddig is eléggé kilógott a többi négyméteres modell közül, de a modellfrissítés kapcsán egy kicsit még csavartak a formaterven. Ezzel párhuzamosan nő az elérhető változatok száma is.
A DS leválasztása és a C4 megszüntetése óta a Citroën csak a Cactus leegyszerűsített formavilágú változatát kínálja a kompakt kategóriában, és már ez a modell sem épp friss. Ám úgy néz ki, dolgoznak valamin, ami leválthatja a 2014-ben bemutatott modellt.
Még mindig kitart a gyakorlatilag bukott C6-os limuzin mellett a Citroën – havi kevesebb, mint 200 darabot értékesítenek.
A Citroën leleplezte az új, hálózatról tölthető C5 Aircross Hybrid SUV modellt, amellyel megkezdődik a márka elektromos offenzívája. A plug-in hibrid C5 Aircross 225 lóerő kombinált teljesítményt tud felmutatni, hasonlóan praktikus és kényelmes, mint egy hagyományos C5 Aircross, viszont 50 kilométer...
Vincent Cobee állítólag a Carlos Ghosn letartóztatása utáni vezetőségi átrendeződés miatt távozott a Mitsubishitől, így landolt a Peugeot-csoport kisebbik tömegmárkájának élén. A francia szakember Linda Jacksont váltja fel, aki állítólag marad a PSA kötelékében, de új feladatot kap.
Az idén 100 éves Citroen a „Citroen Générations” című videósorozattal tiszteleg a világ legkülönbözőbb részein élő rajongói előtt.
Több helyen is felbukkant a pletyka az új C4-esről, méghozzá egészen meglepő részletekkel. Az egyik ilyen, hogy a típust a Peugeot 208-asból és az Opel Corsából is ismert, határozottan olcsó autókba szánt CMP padlólemezre építik, és nem a nagyobb modellekbe való EMP2 alkatrészrendszerre.
A PSA termékfejlesztési vezetője szerint valami egész más jön a Cactus helyett, sem a nevet, sem a stílust nem tartják meg.
Az idén még lehet ötajtós C4 Spacetourert kapni, de már csak készletről, a gyártás ugyanis már április végével leállt. A hétüléses C4 Grand Spacetourer egyelőre tovább készül.
Sőt, sok országban semmilyen jogosítvány nem kell hozzá, de ez igazából teljesen mindegy, ha megmarad koncepciónak. Márpedig egyelőre megmarad, az autóipar büszkén bohém márkája sem meri bedobni így a piacra az Ami One-t.
Az idén százesztendős Citroen Magyarországon is bemutatja az új C5 Aircross SUV-t, és ezzel folytatja a SUV-piacon indított nemzetközi offenzíváját. Az új zászlóshajó, a legutóbbi Citroen modellekkel szoros rokonságot mutató C5 Aircross egy határozott és egyedi karakterrel bíró, új generációs SUV, m...
Még éppen csak elkezdődött az új esztendő, de a színfalak mögött már hónapok óta készül a 2019-es évre a Citroen. És nem véletlenül, hiszen a márka idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját.
A Citroën ugyan forgalmazza a C-Zero típust, de azt a Mitsubishi szállítja, és a jelvényeitől eltekintve megegyezik a japánok i-MIEV modelljével. Van még két másik villanyautó is a kínálatban, de ezek is külső forrásból érkeznek: az elektromos Berlingo a Venturitól érkezik, az e-Meharit pedig a Boll...
Az eredetileg Citroën DS 3, majd szimplán DS 3-ként ismert sportos ferdehátú avantgárd megjelenésű, prémium crossoverként folytatja karrierjét. A DS 3 Crossback egy messzemenőkig testre szabható, egyedi megoldásokkal teli crossover, amely csakis benzines és elektromos motorral lesz megvásárolható.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.