2020-02-13
A C3 eddig is eléggé kilógott a többi négyméteres modell közül, de a modellfrissítés kapcsán egy kicsit még csavartak a formaterven. Ezzel párhuzamosan nő az elérhető változatok száma is.
Az természetesen felismerhető, hogy az alapokhoz nem nyúltak, a teljes modellváltáshoz még nem elég öreg a C3-as, de az igyekezet, hogy észrevehetően változtassanak a karakterén, elég egyértelmű. Az orr-részen például úgy módosítottak, hogy az alsó hűtőmaszk-rúd már összeköti a két első fényszórót is, úgy, hogy a két végén lefelé megtörik, ami egyfajta vizuális bulldog-harapást hoz a látványba.
Oldalt a kevesebb, de nagyobb airbump dudort alakítottak ki az ajtókon, a legkülönösebb újítás pedig a tetőn kialakított keret-szerű dekoráció. Ez utóbbi olyan felületet díszít, amely nem igazán látható – ezért is ritkaság, hogy a tetőt díszítse egy autógyártó – viszont ezzel is nő az elérhető változatok száma. Az eddigi 36 helyett már 97 kombináció valósítható meg a karosszéria- és a tetőszín, illetve a háromféle tetőgrafika variálásával.
A belső tér formái keveset változtak, bár már itt is elérhetők a nagyobb Citroën modellekből már ismert komfort-ülések, vastagabb kárpitozással és extra szivacsréteggel, illetve a sofőrülés már kartámasszal is elérhető. Természetesen korszerűsítették a motorválasztékot is, bár maradtak a már jól ismert szabvány PSA blokkok. Az 1,2 literes háromhengeres 83 és 110, az 1,5 literes HDi dízel 100 és 110 lóerős kivitelben lesz elérhető, és persze minden motorváltozat megfelel az Euro6d-ISC szabványnak.
A megújult C3-ast júniustól kezdik forgalmazni az európai Citroën kereskedések.
forrás:https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/02/12/meg_furcsabb_lesz_a_citroen_c3/
Limuzin és szabadidő-autó különös elegye lesz a Citroën márka következő csúcsmodellje, az új generációs C5-ös.
Jean-Louis Bui független formatervező gondolkozott el azon, hogyan nézhetne ki a Citroën márka nagy méretű kupéja manapság.
Ugyan már több mint hároméves a fából készült Citroen Kacsa, de ez nem jelenti azt, hogy elévült volna, vagy már ne lenne különleges. Sőt, kuriózum státuszát jó eséllyel örökre meg fogja őrizni, hisz nem sok fából készített autó létezik, amit ráadásul vezetni is lehet.
Bár első pillantásra nem is emlékeztet egymásra a Citroën és a Polestar jelvénye, a Peugeot testvérmárkája szerint már az is sérti a védjegyüket, hogy mindkettő hasonló elemekből áll.
Obendorfer Dávid a nagy méretű Jumper után az eggyel kisebb Spacetourer/Jumpy számára is elkészítette a Type H-ra hajazó megjelenést.
A Citroën már korábban lelőtte a poént a C4 elektromos változatának képeivel, így egy ideje tudjuk, hogy egy ferde hátú SUV-ra bízzák a közepes modell szerepét. Akkor azonban nem fárasztották a közönséget adatokkal, csak annyi derült ki, hogy az elektromos változatba a PSA szabvány villamos hajtását...
Az első képek alapján az az érzésünk, hatalmas lehetett a nyomás az új Citroën C4 tervezőin.
Magyarországon 2021-től lesz megvásárolható a Citroën akkumulátoros-elektromos haszonjárműve, az e-Jumpy.
Még decemberben jelentek meg az első képek a kínai védjegy-adatbázisban a Citroën C3L nevű szabadidő-autós szedánról, amelynek most kezdték meg a forgalmazását.
A DS márka fejlesztése ugyan kissé háttérbe szorult mostanság, de talán épp ezért maradt idejük egy olyan projektre, amely megvalósulni ugyan aligha fog, viszont jelzi, hogy fontosnak tartják a kapcsolatot a Citroën múltjának elegánsabb részével.
A DS leválasztása és a C4 megszüntetése óta a Citroën csak a Cactus leegyszerűsített formavilágú változatát kínálja a kompakt kategóriában, és már ez a modell sem épp friss. Ám úgy néz ki, dolgoznak valamin, ami leválthatja a 2014-ben bemutatott modellt.
Még mindig kitart a gyakorlatilag bukott C6-os limuzin mellett a Citroën – havi kevesebb, mint 200 darabot értékesítenek.
A Citroën leleplezte az új, hálózatról tölthető C5 Aircross Hybrid SUV modellt, amellyel megkezdődik a márka elektromos offenzívája. A plug-in hibrid C5 Aircross 225 lóerő kombinált teljesítményt tud felmutatni, hasonlóan praktikus és kényelmes, mint egy hagyományos C5 Aircross, viszont 50 kilométer...
Vincent Cobee állítólag a Carlos Ghosn letartóztatása utáni vezetőségi átrendeződés miatt távozott a Mitsubishitől, így landolt a Peugeot-csoport kisebbik tömegmárkájának élén. A francia szakember Linda Jacksont váltja fel, aki állítólag marad a PSA kötelékében, de új feladatot kap.
Az idén 100 éves Citroen a „Citroen Générations” című videósorozattal tiszteleg a világ legkülönbözőbb részein élő rajongói előtt.
Több helyen is felbukkant a pletyka az új C4-esről, méghozzá egészen meglepő részletekkel. Az egyik ilyen, hogy a típust a Peugeot 208-asból és az Opel Corsából is ismert, határozottan olcsó autókba szánt CMP padlólemezre építik, és nem a nagyobb modellekbe való EMP2 alkatrészrendszerre.
A PSA termékfejlesztési vezetője szerint valami egész más jön a Cactus helyett, sem a nevet, sem a stílust nem tartják meg.
Az idén még lehet ötajtós C4 Spacetourert kapni, de már csak készletről, a gyártás ugyanis már április végével leállt. A hétüléses C4 Grand Spacetourer egyelőre tovább készül.
Csapatszállító szerepkörben tündököl a modul egyterű legújabb változata.
Sőt, sok országban semmilyen jogosítvány nem kell hozzá, de ez igazából teljesen mindegy, ha megmarad koncepciónak. Márpedig egyelőre megmarad, az autóipar büszkén bohém márkája sem meri bedobni így a piacra az Ami One-t.
Az idén százesztendős Citroen Magyarországon is bemutatja az új C5 Aircross SUV-t, és ezzel folytatja a SUV-piacon indított nemzetközi offenzíváját. Az új zászlóshajó, a legutóbbi Citroen modellekkel szoros rokonságot mutató C5 Aircross egy határozott és egyedi karakterrel bíró, új generációs SUV, m...
Még éppen csak elkezdődött az új esztendő, de a színfalak mögött már hónapok óta készül a 2019-es évre a Citroen. És nem véletlenül, hiszen a márka idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját.
A Citroën ugyan forgalmazza a C-Zero típust, de azt a Mitsubishi szállítja, és a jelvényeitől eltekintve megegyezik a japánok i-MIEV modelljével. Van még két másik villanyautó is a kínálatban, de ezek is külső forrásból érkeznek: az elektromos Berlingo a Venturitól érkezik, az e-Meharit pedig a Boll...
Az eredetileg Citroën DS 3, majd szimplán DS 3-ként ismert sportos ferdehátú avantgárd megjelenésű, prémium crossoverként folytatja karrierjét. A DS 3 Crossback egy messzemenőkig testre szabható, egyedi megoldásokkal teli crossover, amely csakis benzines és elektromos motorral lesz megvásárolható.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.