2018-09-14
Az eredetileg Citroën DS 3, majd szimplán DS 3-ként ismert sportos ferdehátú avantgárd megjelenésű, prémium crossoverként folytatja karrierjét. A DS 3 Crossback egy messzemenőkig testre szabható, egyedi megoldásokkal teli crossover, amely csakis benzines és elektromos motorral lesz megvásárolható.
Kezdjük a külsővel: tízféle keréktárcsa, tízféle karosszériaszín – köztük a DS X E-Tense Millenium kék színe – és háromféle tetőszín képezi a gépkocsi személyre szabásának alapját. Ennek eredményeként a különféle kombinációk széles választéka áll rendelkezésre az autó teljesen személyre szabott kialakításához.
A személyre szabás legfontosabb részét az öt DS Inspiráció – DS Montmartre, DS Bastille, DS Performance Line, DS Rivoli, DS Opera – és a „La Première” névre keresztelt, bevezető limitált széria jelenti. Ezek az Inspirációk határozzák meg az autó belsejének stílusát, melyek segítségével az egyéniséget tükröző, otthonos tér alakítható ki: szemcsézett bőr vagy nappabőr kárpit „Art Leather” kivitelben, gyöngyszem-öltéses vagy gyémánt mintás dísztűzés, fonott mintás kárpit, Alcantara, teljes bőr bevonatú kormánykerék, a légzsákot takaró kormányközepet is beleértve, fém díszítőelemek „Clous de Paris” gillos mintával stb.
Az autó külső megjelenését meghatározó DS Inspirációkat, a motorháztető és az ajtóküszöbök díszítéséhez hasonlóan, különleges kidolgozású részletek, illetve első és hátsó díszítések egészítik ki, melyek selyemfényű, vagy texturált, csillogó fekete fémből készülhetnek.
A DS 3 Crossback modellen vezetik be a Matrix Beam technológiával készült full LED fényszórók legújabb generációját. A DS Matrix LED Vision fényszórókkal felszerelt gépkocsiban utazva a vezető tapasztalni fogja, hogy a fénynyaláb automatikusan igazodik az aktuális vezetési körülményekhez. A fényszórókon belül három LED modul található, melyek a tompított fény funkciót adják, az országúti fényt pedig egy Matrix Beam modul biztosítja, amely maga is 15 önálló világító szegmensre van osztva. Ezek a szegmensek a szélvédő felső részén elhelyezett kamera által érzékelt közlekedési feltételektől függően folyamatosan ki-bekapcsolnak.
Így, a vezető teljes fényszóróval vezethet, anélkül, hogy elvakítaná a többi vezetőt. A világító szegmensek különálló, dinamikus vezérlése lehetővé teszi, hogy a fénynyaláb tökéletesen igazodjon a gépkocsi mozgási pályájához, és a kibocsátott fényerő is alkalmazkodjon az aktuális közlekedési helyzethez. Az újfajta fényszórók a DS 3 Crossback egyedi megjelenését is meghatározzák.
Innovatív, a kategóriában ugyancsak úttörő megoldás a süllyesztett kilincsek. Nyár elején, a DS X E-Tense álomautón elő-premierként bemutatott exkluzív technológia egyedülálló ebben a kategóriában. Az elv egyszerű: az ajtókilincsek akkor álnak a vezető, illetve az utasok rendelkezésére, amikor szükség van rájuk, egyébként belesimulnak az autó oldalfalába. Sőt, a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer esetén csak közel kell menni az autóhoz, és egy 1,5 méter sugarú körön belül az autó magától kinyílik, a négy kilincs automatikusan kiemelkedik. Az autótól való eltávolodáskor az ajtókilincsek visszahúzódnak, és a gépkocsi automatikusan bezáródik.
A DS-ek belső terének egységes stílusa a középkonzolon is megfigyelhető. A DS 3 Crossback – DS 7 Crossback modelltől átvett – felsőkategóriás kivitelű, elegáns középkonzolja, melyen a sebességváltó kar, a két sorban elhelyezett billenőkapcsolók és az elektromos fék kapcsolója van elhelyezve, az utasok mindennapi igényeit is kielégíti.
A legapróbb részletek gondos kidolgozását jól mutató DS-mintázat – amely a márka egyedi ismertetőjele és emblémája is egyben – grafikus formában, a belső tér stílusát meghatározó számos elemen megjelenik: érintőkapcsolókkal ellátott, látványos középső kezelőpanel, középső és oldalsó szellőzőnyílások, a képernyők elhelyezkedése stb. A műszerfalon a szegmens legnagyobb, 26 cm átmérőjű érintőképernyője található.
Természetesen elsődleges szempont volt az ülések kényelme: a vezető- és utasoldali ülés kagylós kialakítású, és a kiváló kényelem érdekében kétféle tömörségű, újszerű habszivacs borítással van ellátva. Ne feledkezünk meg azonban az elektromos állítás, a masszázs-, valamint a fűtési funkciókról sem, amelyek szintén szerepelnek az autó kínálatában. Az audiorendszert a Focal fejlesztette az autóhoz. A csomagtér 350 literes.
A DS 3 Crossback-kel valóra válik a stílusos elektromos autó álma, ugyanis 2019 második félévétől tisztán elektromos hajtással is kapható lesz. A hatótávolságot 300 km-re becsülik (WLTP), és az akkumulátor 30 perc alatt 80%-os szintre tölthető fel. Az ígéretes teljesítmény mellett az autó változatlanul nagy helykínálatot biztosít, ami az akkumulátor platform alatti ötletes elhelyezésének köszönhető. Az elektromotor 136 lóerős és egy 50 kWh-s lítium-ion akksiból meríti az erejét. A nulla fordulatszámtól elérhető 260 Nm nyomaték 3,3 másodperces ötvenes és 8,7 másodperces százas gyorsulást tesz lehetővé.
A DS 3 Crossback forgalmazása ugyanakkor egy 155 lóerős PureTech benzinmotorral indul, amihez egy nyolcfokozatú EAT8 automata sebességváltó párosul. Két másik, 130 és 100 lóerős PureTech motor teszi teljessé a benzinmotor kínálatot, melyek megfelelnek a legújabb Euro 6.3-as előírásoknak. Már az autó piaci bevezetésétől kezdve két, 130 és 100 lóerős, Euro 6.2-es BlueHDi dízelmotor is szerepelni fog a kínálatban.
forrás:https://www.autoblog.hu/hirek/crossovert-csinaltak-a-ds-3-bol/
Limuzin és szabadidő-autó különös elegye lesz a Citroën márka következő csúcsmodellje, az új generációs C5-ös.
Jean-Louis Bui független formatervező gondolkozott el azon, hogyan nézhetne ki a Citroën márka nagy méretű kupéja manapság.
Ugyan már több mint hároméves a fából készült Citroen Kacsa, de ez nem jelenti azt, hogy elévült volna, vagy már ne lenne különleges. Sőt, kuriózum státuszát jó eséllyel örökre meg fogja őrizni, hisz nem sok fából készített autó létezik, amit ráadásul vezetni is lehet.
Bár első pillantásra nem is emlékeztet egymásra a Citroën és a Polestar jelvénye, a Peugeot testvérmárkája szerint már az is sérti a védjegyüket, hogy mindkettő hasonló elemekből áll.
Obendorfer Dávid a nagy méretű Jumper után az eggyel kisebb Spacetourer/Jumpy számára is elkészítette a Type H-ra hajazó megjelenést.
A Citroën már korábban lelőtte a poént a C4 elektromos változatának képeivel, így egy ideje tudjuk, hogy egy ferde hátú SUV-ra bízzák a közepes modell szerepét. Akkor azonban nem fárasztották a közönséget adatokkal, csak annyi derült ki, hogy az elektromos változatba a PSA szabvány villamos hajtását...
Az első képek alapján az az érzésünk, hatalmas lehetett a nyomás az új Citroën C4 tervezőin.
Magyarországon 2021-től lesz megvásárolható a Citroën akkumulátoros-elektromos haszonjárműve, az e-Jumpy.
Még decemberben jelentek meg az első képek a kínai védjegy-adatbázisban a Citroën C3L nevű szabadidő-autós szedánról, amelynek most kezdték meg a forgalmazását.
A DS márka fejlesztése ugyan kissé háttérbe szorult mostanság, de talán épp ezért maradt idejük egy olyan projektre, amely megvalósulni ugyan aligha fog, viszont jelzi, hogy fontosnak tartják a kapcsolatot a Citroën múltjának elegánsabb részével.
A C3 eddig is eléggé kilógott a többi négyméteres modell közül, de a modellfrissítés kapcsán egy kicsit még csavartak a formaterven. Ezzel párhuzamosan nő az elérhető változatok száma is.
A DS leválasztása és a C4 megszüntetése óta a Citroën csak a Cactus leegyszerűsített formavilágú változatát kínálja a kompakt kategóriában, és már ez a modell sem épp friss. Ám úgy néz ki, dolgoznak valamin, ami leválthatja a 2014-ben bemutatott modellt.
Még mindig kitart a gyakorlatilag bukott C6-os limuzin mellett a Citroën – havi kevesebb, mint 200 darabot értékesítenek.
A Citroën leleplezte az új, hálózatról tölthető C5 Aircross Hybrid SUV modellt, amellyel megkezdődik a márka elektromos offenzívája. A plug-in hibrid C5 Aircross 225 lóerő kombinált teljesítményt tud felmutatni, hasonlóan praktikus és kényelmes, mint egy hagyományos C5 Aircross, viszont 50 kilométer...
Vincent Cobee állítólag a Carlos Ghosn letartóztatása utáni vezetőségi átrendeződés miatt távozott a Mitsubishitől, így landolt a Peugeot-csoport kisebbik tömegmárkájának élén. A francia szakember Linda Jacksont váltja fel, aki állítólag marad a PSA kötelékében, de új feladatot kap.
Az idén 100 éves Citroen a „Citroen Générations” című videósorozattal tiszteleg a világ legkülönbözőbb részein élő rajongói előtt.
Több helyen is felbukkant a pletyka az új C4-esről, méghozzá egészen meglepő részletekkel. Az egyik ilyen, hogy a típust a Peugeot 208-asból és az Opel Corsából is ismert, határozottan olcsó autókba szánt CMP padlólemezre építik, és nem a nagyobb modellekbe való EMP2 alkatrészrendszerre.
A PSA termékfejlesztési vezetője szerint valami egész más jön a Cactus helyett, sem a nevet, sem a stílust nem tartják meg.
Az idén még lehet ötajtós C4 Spacetourert kapni, de már csak készletről, a gyártás ugyanis már április végével leállt. A hétüléses C4 Grand Spacetourer egyelőre tovább készül.
Csapatszállító szerepkörben tündököl a modul egyterű legújabb változata.
Sőt, sok országban semmilyen jogosítvány nem kell hozzá, de ez igazából teljesen mindegy, ha megmarad koncepciónak. Márpedig egyelőre megmarad, az autóipar büszkén bohém márkája sem meri bedobni így a piacra az Ami One-t.
Az idén százesztendős Citroen Magyarországon is bemutatja az új C5 Aircross SUV-t, és ezzel folytatja a SUV-piacon indított nemzetközi offenzíváját. Az új zászlóshajó, a legutóbbi Citroen modellekkel szoros rokonságot mutató C5 Aircross egy határozott és egyedi karakterrel bíró, új generációs SUV, m...
Még éppen csak elkezdődött az új esztendő, de a színfalak mögött már hónapok óta készül a 2019-es évre a Citroen. És nem véletlenül, hiszen a márka idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját.
A Citroën ugyan forgalmazza a C-Zero típust, de azt a Mitsubishi szállítja, és a jelvényeitől eltekintve megegyezik a japánok i-MIEV modelljével. Van még két másik villanyautó is a kínálatban, de ezek is külső forrásból érkeznek: az elektromos Berlingo a Venturitól érkezik, az e-Meharit pedig a Boll...
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.