2020-07-16
Egy csomó információ nem okvetlenül jön át a száraz sajtóanyagból, de még az élő bemutatóból sem, ami szigorúan egyirányú, de az oda-vissza beszélgetés egészen megfoghatóvá tud tenni egy új terméket – még a pandémia-közi, videochates interjúk korszakában is.
A Nissan szerda délelőtt mutatta be élőben a cég számára most életbevágóan fontos új villanyautóját, az Ariyát a világnak, s alig pár órára rá néhány újságíró lehetőséget kapott egy félórás interjúra Marco Fioravantival, a cég gyártmánytervezési igazgatóhelyettesével. Többek között a Totalcar is.
Fioravanti az Ariya különböző kiviteleit támpontként használva, képbe helyezte a rövidesen elénk gördülő Nissan elektromosautó-palettát. Aki alulról érkezik a szegmensbe, s a villanyautót első, családi autónak, esetleg a meglevő, nagyobb hatótávolságú mellé, másodiknak szeretné, az megveszi a Leafet, aminek igazán kedvező az ára. Ott is dönthet, hogy marad-e az alapváltozatnál, vagy inkább áldoz még pénzt és a nagyobb hatótávolságúba ül bele.
A prémiumterméknek kommunikált Ariya a továbbra is a kínálatban maradó Leaf fölött jön képbe. Ez ugye, egy 4,6 méter hosszú, akár 5+2 ülésesnek is rendelhető, a SUV-ok és MPV-k átmenetének tekinthető, testes, roppant tágas autó, hatalmas, 12,3 hüvelyk képátlójú kijelzőkkel, hangfelismeréssel, Apple Car Play- és Android Auto-kompatibilitással, távfrissíthető szoftverrendszerrel, 2-es szintű (megfelelő autópályán elvileg kéz nélkül mehet) önvezetéssel, kívülről is elindítható önparkoló szisztémával.
A nagyobbik Leaf fölötti ársávban induló alap-Ariya kétkerékhajtásos, egy szem villanymotoros, kis (63 kWh-s, de nem egyezik meg a nagyobbik Leaf akkujával) akkumulátorral, 300 kilométeres WLTP-szerinti hatótávval, 218 lóerőnyi teljesítménnyel, 300 newtonméteres nyomatékkal, 160 km/h-s végsebességgel és 7,5 másodperces 0-100-as gyorsulással. Ennek a verziónak már tudjuk a japán árát, ami ötmillió jen - ez jelenleg 14,5 millió forintnak felel meg. Lehet tippelgetni a magyar árra.
Innen felfelé két irányba indulhat a vásárló – vagy a nagyobb hatótávolságra, vagy a jobb dinamikára szavaz.
Előbbi esetben további pénzek leszurkolásával 63 helyett 87 kWh-s aksit kap, de marad neki továbbra is a kétkerékhajtás. Ez a változat szintén csak 160-at megy és a nagyobb tömeg miatt egy tizedmásodperccel rosszabb is a gyorsulása – 7,6 s 0-100-ra -, viszont a motor benne 242 lóerős, a hatótávolsága pedig WLTP szerinti 500 kilométer – a legnagyobb az Ariya-verziók között.
De ha mégsem a kisebb országok egy levegővel - bocsánat, árammal – való átszelésére szavaz, hanem a száguldozásra, maradhat a kisebb akkunál, viszont két motort kap az Ariyájába, egyet előre, egyet hátra, ami összkerékhajtásossá teszi az autót. Ezt a négykerekes kiépítést hívja nem kissé erőltetetten e-4orce-nak a Nissan, de ettől még a technika jónak ígérkezik: az autó a két motornál egymástól függetlenül tudja szabályozni a nyomatékot és a motorféket, a fékek bevetésével pedig egész jó nyomatékvektorozásra is képes a hajtáslánc. Állítólag durva kanyarsebességek érhetők el vele, mindenesetre ennek a verziónak a teljesítménye már 279 lóerő, a teljes forgatónyomatéka 560 Nm, 5,9 másodperc alatt rúgja magát százra, a végsebessége pedig 200 km/h. A nagy fürgeség ára a kisebb hatótáv, ami itt csak 340 kilométer.
Eggyel feljebb megint összeérnek a választási lehetőségek, s a legdurvább hardverek találkoznak –a két motor/nagyobb aksi kombináció itt már 306 lóerő összteljesítményt, 600 newtonméternyi forgatónyomatékot, 5,7 másodperces 0-100-at és megint csak jelentős, 460 kilométeres hatótávolságot ad ki.
Az Ariya-domb legtetején a szintén kétmotoros, nagy aksis, de tovább húzott változat csücsül, amely 395 lóerős és 5,1 alatt éri el a százat, ami már a Nissan saját 370Z-je és GT-R-je közötti mezsgyébe viszi ezt a csapatszállító, nagy dobozt (és persze a Tesla Model Y is a látótérbe kerül). Igen, jól sejti mindenki, a hatótávolság megsínyli az előadásmódot: az ennél csupán 400 kilométer.
Megtudtuk azt is, hogy az Ariyát a japáni Tochigi gyárban készítik majd az egész világnak, amelyet azonban teljesen átalakítanak az akkuit gördeszka-lapként a padlójában hordó, új technológiához. Maga az elektromos rendszer egyébként az erősebb villanyautóknál szokásos 400 volton üzemel, a motorok pedig szinkron váltóáramúak, állandó mágnesekkel.
Garanciát pont annyit adnak az Ariyára, mint most a Leafre, tehát az akkukra is (ez ugye, a fontos): nyolc év lesz vagy 160 ezer kilométer. Mivel az Ariyában már folyadékhűtésű az akkucsomag, amivel sokkal ügyesebben lehet az akkuk hőmérsékletét a kívánt szinten tartani, ezért feltehetőleg kevesebben veszik majd igénybe a garancia adta reklamációs lehetőségeket, mint a temperálatlan, és emiatt gyorsabban is öregedő akkus Leafnél.
Egyértelmű választ kaptunk arra a kérdésre is: lehet-e majd az Európában egyre jobban terjedő CCS-en kívül az Ázsiában már alaposan elterjedt, de Európában is létező ChaDeMo gyorstöltővel felnyomni az akkukat – nem. A Nissannál úgy vélik, a mi kontinensünkön pár éven belül a CCS-töltők válnak uralkodóvá, ezért emellett tették le a voksukat. Holott, tegyük hozzá, a ChaDeMo kifejlesztésében oroszlánrészük volt.
Megtudtuk még a délelőtti sajtótájékoztató információin felül, hogy az európai mérések szerint nagyjából 280 kilométernyi töltetet lehet az autóba nyomni félórás gyorstöltéssel, s hogy az e-4orce összkerék-rendszernél ugyan multilinkes a hátsó felfüggesztés, de aktív rugózás nincs – egyelőre, tette hozzá Fioravanti.
A termékfejlesztési igazgatóhelyettes a konferencia zárásaként hozzátett még néhány gondolatot a beszélgetéshez. Felhívta a figyelmet arra, hogy az Ariya orrán új Nissan-embléma világít – „a cégem nem vált gyakran logót, utoljára húsz éve tettünk ilyet, de ennek most eljött az ideje”. A szellősebb embléma közepe továbbra is a felkelő napot szimbolizálja, de a kialakítás, ahogy Fioravanti mondta –„digitálisabb, könnyebben megvilágítható, a különféle megvilágítási minták ugyanis fontos szerepet kapnak ezentúl a modelljeinknél”.
Azt is megtudtuk, hogy az Ariya felismeri az őt használókat – „már érintés előtt kinyitja az ajtót, s tudja, hogy a feleségem, avagy mondjuk, én készülök épp beülni a kormány mögé, nekünk, személyre szabva állítja be az ülést, a tükröket, keresi ki az általunk hallgatott zenéket sebtében, s állítja be a számunkra kedves klímát. Nagyon otthonos lesz.”
Valószínűleg nem ez az utolsó alkalom idén, hogy hallunk a Nissan villamosítási terveiről, mert mint Fioravanti elmondta – „a 2023-as üzleti évre a kínálatunkban szereplő autók több mint 50 százaléka elektromos hajtású lesz.” Zárómondatnak ez éppen megfelel.
forrás: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/07/16/a_nissan_ariya_emlekszik_is_rad/
Bemutatkozott a Nissan GT-R 2024-re frissített változata a Tokiói Autószalonon. A 2024-es modellt az emissziós előírások miatt már nem hozzák el Európába, de a japán piacon továbbra is hasít. A sokat megélt, 16 éves autó már túl van két faceliften, és a mostanival együtt öt frissítésen.
A GT-R betűkombináció legalább fél évszázada a Nissan igazán durva sportautóit jelöli. A megnevezés jó ideig a japán gyártó Skyline modelljeinek legsportosabb változatát jelentette, ám a legújabb GT-R már egy önálló entitás.
Egy 1988-as Nissan pick-up talált új életet tipikus floridai agymenés formájában.
Bemutatta a Nissan az új X-Trailt, amely 2023-tól lesz majd kapható, és a Renault-Nissan együttműködés jegyében a CMF-C platformra épült. Az új modell számszerűsítve a negyedik generáció, és a 2013-ban bemutatott harmadikat váltja.
A kanadai autóőrült Tim Schmidt Nissan GT-R-je csúnyán kiégett 2019-ben, de ő a tragédiában is látott lehetőséget, és felhasználta a japán sportkupé megmaradt darabjait egy igazán eszement ötlethez.
Az Autonews cikke szerint hamarosan befejeződik a világ második legnagyobb példányszámban gyártott villanyautójának gyártása, a Nissan Leaf az évtized közepén búcsúzik – a márka nem erősítette meg az értesüléseket.
Hivatalos is megkezdődik a Nissan Qashqai e-Power európai forgalmazása, ami a márka első itteni hatótávnövelős villanyautója.
A Renault számos típusából ismert öntöltő hibrid egységgel gyarapítja a Juke motorkínálatát a Nissan. Az autó városban a menetidő 80%-át képes emissziómentesen megtenni.
Teljesen új autót kapunk Nissan Juke néven a megszokott rendhagyó megjelenéssel.
2030-ig 23 villanyautót – köztük 15 akkumulátoros-elektromos – dob piacra a Nissan, a cél, hogy addigra az értékesítés 50%-a ilyen autó legyen.
Egy soron készülnek majd a belső égésű motorral szerelt és villanyautók a Nissan Intelligens Autógyárában.
A Nissan lerántotta a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, a következő generációs kompakt kishaszongépjárműről.
A Nissan leleplezte a hetedik generációs Z sportkupét. A Z megmaradt annak, ami mindig is volt, egy hátul hajtó, izgalmas vezetési élményt nyújtó sportkocsinak, amelynek ráadásul rendkívül kedvező ára is van. A Z forgalmazását Európában nem tervezik, Észak-Amerikában viszont jövő tavasszal már a sza...
Minden új Leaf vásárlót egy e-bike túrával lep meg a Nissan, a túra során Bükkzsércen alhatnak egyet a résztvevők.
Meglepő döntést hozott a Nissan: nem hoz Európába több Navara pickupot, miután a helyi gyártást leállítják Barcelonában az év végén.
A kínai piac számára fejlesztik a Venucia V-Online nevű, szokatlanul sarkos vonalvezetésű szabadidő-kupét.
Miközben Európában a Nissan költségcsökkentési okokból kivezeti a sportmodelljeit, máshol egyre szélesebb skálán lehet majd erős Nissant venni. Úgy hírlik, nem csak az új 400Z nem érkezik meg hozzánk, hanem a Nissan GT-R-t is kivezetik majd a piacról. Ez nem azt jelenti, hogy teljesen átfordulnának ...
Azt már tudjuk, hogy a Nissan Rogue testvérmodellje lesz az X-Trail, most itt vannak az első gyári fotók és információk az új modellről.
Bemutatkozott a V alakú orrot magán viselő, előző generációs Nissan Micra, amelyet Mexikóban dobnak piacra.
Az otthon dolgozás nem mindenki számára működik, nekik próbál alternatívát nyújtani a Nissan NV350 Office Pod tanulmány.
A Nissan számára meghatározó az új Qashqai fogadtatása, talán ezért is próbálják a bemutató előtt ilyen szokatlan mértékben felkelteni iránta az érdeklődést. Korábban az álcázott prototípusról mutattak külső képeket, a belső teret viszont már nem is takargatják a legújabb képeken.
A Nissan egy kisebb frissítést végez a Micrán, de olyat, ami az autón magán látható változásokat nem okoz: csak a motorpaletta változik, illetve a felszereltségi szinteket szaporítják tovább.
A Nissan kifejezetten katasztrófahelyzetekre ajánlaná legújabb tanulmányautóját, amely a Re:Leaf nevet kapta.
Mifelénk csak szürkeimporton keresztül lehet majd hozzájutni az új Nissan Z sportkocsihoz, hivatalos forgalmazását nem tervezik.
Egymillió mérföldet, azaz 1 609 000 km-t tett meg 2007-ben vásárolt Nissan Frontier-ével Brian Murphy, a gyár most egy új pickupot adott neki a régiért cserébe.
Leleplezték az észak-amerikai Nissan Rogue szabadidő-autót, ami Európában forgalmazott X-Trail néhány apró eltéréssel. Utóbbi leleplezésére még várnunk kell egy keveset.
Bár viszonylag régen nem módosították a Nissan olcsóbbik sportkocsiját, úgy néz ki, ez mégsem jelenti, hogy lemondtak volna róla. Erre utal legalábbis, hogy felbukkan a Nissan jövőbeli modelljeit felvillantó kisfilmben (0:28-tól).
Az új típus neve Nissan 400Z lehet és a 240Z stílusjegyeit hordhatja magán.
Több országban is jogi védelmet kért a Nissan két új jelvényre. Az egyik a Nissan logó egy újabb, egyszerűsített változata.
A Juke leváltása csak a kezdet volt: a következő 18 hónapban cserélik le a kínálat legfontosabb Nissan modelljeit.
Két évvel ezelőtt dobták piacra a Nissan Leaf második generációját, amelynek még várni kell a frissítésére, de azért van néhány említést érdemlő változás.
50 évvel ezelőtt jelent meg az első Z kupé és az első Skyline GT-R – mindkét sportkocsiról egyszerre emlékezik meg a gyár.
A Nissan is készült a Tokiói Autószalonra, többek közt az IMk nevű tanulmánnyal, amely első ránézésre csak egy újabb japán törpeautónak látszik, kicsit túl sima vonalakkal és túl kis felületű lámpákkal.
Csaknem egy évtizeddel azután, hogy a kompakt crossoverek mezőnyébe berobbant, a Nissan Juke ismét fel akarja forgatni a szegmenst. A Juke második nemzedéke még ütősebb formával, tágasabb belső térrel és korszerű technológiákkal szeretne az európai vásárlók kedvencévé válni.
Amikor 2010-ben megjelent az első Nissan Juke, nagyon megosztotta a közönséget. Volt aki szerette, volt aki rosszul volt tőle, szinte nem is volt középút. Úgy tűnik, előbbiek voltak többen, mert a mai napig sokat adnak el belőle, viszont most már vastagon megérdemli a modellfrissítést. Nincs több rá...
Nissan a mai napon bejelentette, hogy szerződést kötött a Grand Automotive Kft-vel, aki mint magán importőr fogja ellátni az újautó, alkatrész és szolgáltatás értékesítési feladatokat Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában.
A Navaráról ugyan többet hallottunk mostanában más típusok, a Renault Alaskan és a Mercedes X osztály műszaki alapjaként, mint saját jogán, de most a japánok pickupja is megkapja a félidős frissítést, amely a piacon tarthatja még néhány évet.
Elég bizonytalan a Nissan Z sportkocsik jövője, de egyelőre csak a vászontetős változat megszűnése biztos. Az indok egészen egyszerű: a változat iránt folyamatosan csökkent a kereslet, és mostanra olyan szintre esett, hogy az eladásból származó bevétel valószínűleg a gyártási költségeket sem fedezi.
A Nissan, mióta bemutatta a GT-R sportautót, minden évben fejleszt rajta egy kicsit. A Nismo csúcsmodell is tovább tökéletesedett a 2020-as modellévre. Harciasabb kinézetű lett és lefogyott, emellett még stabilabban fekszi az utat és jobban fékez.
A Nissan ma lerántotta a leplet a vadonatúj IMQ tanulmányautóról, egy korszerű technológiájú és formatervezésű koncepcióautóról, amely kijelöli a crossoverek következő nemzedékének irányát.
A Nissan X Opus nevű szerkezet egy szériagyártású sátor-lakókocsi speciális változata, amelyhez a Nissan szállította az elektromos egységet. A vízhatlan, hordozható elektromos táp különlegessége, hogy a használt Nissan Leaf akkumulátorokból származó, jobb állapotú cellákból építik.
Eljött az ideje a még izgalmasabb Micrának. A Nissan két új benzinmotort vezetett be a népszerű csapotthátú autójához, illetve bemutatta a Micra N-Sport nevű különleges változatot is.
Már nem elégszünk meg a középszerűvel, mindig jobb, erősebb és csendesebb motorokra van szükségünk. Természetesen szennyezzen kevesebbet, ez már törvényi előírás is.
Nyolc évvel azután, hogy életre hívta a kompakt crossover szegmenst, legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi gyárának futószalagjáról. Átlagosan minden 105. másodpercben elkészül egy vadonatúj Juke.
Az idei évben eddig az új Nissan LEAF a legkeresettebb elektromos jármű Európában, miközben a zéró emissziós autó továbbra is újabb és újabb vásárlókat nyer meg szerte a régióban.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.