2021-08-19
A Nissan leleplezte a hetedik generációs Z sportkupét. A Z megmaradt annak, ami mindig is volt, egy hátul hajtó, izgalmas vezetési élményt nyújtó sportkocsinak, amelynek ráadásul rendkívül kedvező ára is van. A Z forgalmazását Európában nem tervezik, Észak-Amerikában viszont jövő tavasszal már a szalonokba kerül.
A Nissan Z generációiból (Japánban Fairlady Z) eddig 1,8 milliót értékesítettek világszerte, a modell így a világ legnépszerűbb sportautói közé tartozik. Az eredeti Z 1969-ben lépett színre, küldetése az volt, hogy a sportautózás örömét és izgalmát a lehető legtöbb emberhez eljuttassa. Mindez a Z legfrissebb reinkarnációját is átitatja. A sportkocsi ezért is érkezik alapáron például kézi váltóval.
Az új Z-ben ugyanazt a 3 literes V6-os ikerturbós erőforrást találjuk meg, mint a 370Z elődmodellben, ám jelentős mértékben átdolgozva. A motor teljesítménye immár 405 lóerő, maximális nyomatéka 475 Nm, így 68 lóerővel izmosabb és 30 százalékkal nyomatékosabb, mint korábban. Alapáron hatgangos kézi váltót adnak hozzá, amibe a fordulatszám-illesztés mellett első ízben rajtelektronikát is integráltak. Az opciós 9-sebességes automata szerkezet szintén tudja ezt.
Megnövelték a karosszéria merevségét, továbbá elektromos szervokormánnyal és szélesebb első abroncsokkal látták el az autót, így az még jobban kanyarodik. Az automataváltós kivitelekben kétfajta vezetési üzemmód vethető be. Sport módban még jobb a gyorsulás, direktebb a kormányzás, és ércesebb a kipufogó hangzása. A Performance felszereltségű modellek mechanikus önzáró differenciálművet is kapnak.
Ami az új Z megjelenését illeti, a tervezők több korábbi Z széria jellegzetes stílusjegyeit ötvözték a modern vonásokkal. A két félkörös LED-es fényszórók például a 70-es évek japán belpiacos Fairlady 240ZG modelljét juttatják eszünkbe. Az ős Z-vel való kapcsolat oldalnézetből végképp egyértelmű. A lapos, hegyes orrtól egészen a szögletes farig futó jellegzetes tetővonal az első három Z-generációt idézi. A far élénken emlékeztet a Z32 300ZX-re, retró dizájnú, de természetesen diódás fényforrásokkal dolgozik.
A kabinban szintén ötvözték a modern technológiát a vintázs Z elemekkel. A modernebb hangvételű, de az elődre visszamutató műszerfal tetején ott díszeleg a három kiegészítő műszer (töltőnyomás, feltöltő sebesség, voltmérő), a 8 colos érintőképernyő alatt pedig felfedezhető a klímaberendezés három tekerőgombja. A sofőr már testre szabható digitális műszerfalról olvashatja le a legfontosabb információkat.
Az amerikai piacon a Z kétféle, Sport és Performance kivitelben lesz megvásárolható, hatgangos kézi vagy 9-fokozatú automata váltóval. Emellett 240 példány erejéig a Z Proto Spec modell is kapható lesz, sárga féknyergekkel, bronzszínű könnyűfém felnikkel és exkluzív bőrkárpitozással. A Z alapárát körülbelül 40 ezer dollárra taksálják.
forrás:https://www.autoblog.hu/hirek/itt-az-uj-olcso-nissan-sportkupe/
Bemutatkozott a Nissan GT-R 2024-re frissített változata a Tokiói Autószalonon. A 2024-es modellt az emissziós előírások miatt már nem hozzák el Európába, de a japán piacon továbbra is hasít. A sokat megélt, 16 éves autó már túl van két faceliften, és a mostanival együtt öt frissítésen.
A GT-R betűkombináció legalább fél évszázada a Nissan igazán durva sportautóit jelöli. A megnevezés jó ideig a japán gyártó Skyline modelljeinek legsportosabb változatát jelentette, ám a legújabb GT-R már egy önálló entitás.
Egy 1988-as Nissan pick-up talált új életet tipikus floridai agymenés formájában.
Bemutatta a Nissan az új X-Trailt, amely 2023-tól lesz majd kapható, és a Renault-Nissan együttműködés jegyében a CMF-C platformra épült. Az új modell számszerűsítve a negyedik generáció, és a 2013-ban bemutatott harmadikat váltja.
A kanadai autóőrült Tim Schmidt Nissan GT-R-je csúnyán kiégett 2019-ben, de ő a tragédiában is látott lehetőséget, és felhasználta a japán sportkupé megmaradt darabjait egy igazán eszement ötlethez.
Az Autonews cikke szerint hamarosan befejeződik a világ második legnagyobb példányszámban gyártott villanyautójának gyártása, a Nissan Leaf az évtized közepén búcsúzik – a márka nem erősítette meg az értesüléseket.
Hivatalos is megkezdődik a Nissan Qashqai e-Power európai forgalmazása, ami a márka első itteni hatótávnövelős villanyautója.
A Renault számos típusából ismert öntöltő hibrid egységgel gyarapítja a Juke motorkínálatát a Nissan. Az autó városban a menetidő 80%-át képes emissziómentesen megtenni.
Teljesen új autót kapunk Nissan Juke néven a megszokott rendhagyó megjelenéssel.
2030-ig 23 villanyautót – köztük 15 akkumulátoros-elektromos – dob piacra a Nissan, a cél, hogy addigra az értékesítés 50%-a ilyen autó legyen.
Egy soron készülnek majd a belső égésű motorral szerelt és villanyautók a Nissan Intelligens Autógyárában.
A Nissan lerántotta a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, a következő generációs kompakt kishaszongépjárműről.
Minden új Leaf vásárlót egy e-bike túrával lep meg a Nissan, a túra során Bükkzsércen alhatnak egyet a résztvevők.
Meglepő döntést hozott a Nissan: nem hoz Európába több Navara pickupot, miután a helyi gyártást leállítják Barcelonában az év végén.
A kínai piac számára fejlesztik a Venucia V-Online nevű, szokatlanul sarkos vonalvezetésű szabadidő-kupét.
Miközben Európában a Nissan költségcsökkentési okokból kivezeti a sportmodelljeit, máshol egyre szélesebb skálán lehet majd erős Nissant venni. Úgy hírlik, nem csak az új 400Z nem érkezik meg hozzánk, hanem a Nissan GT-R-t is kivezetik majd a piacról. Ez nem azt jelenti, hogy teljesen átfordulnának ...
Azt már tudjuk, hogy a Nissan Rogue testvérmodellje lesz az X-Trail, most itt vannak az első gyári fotók és információk az új modellről.
Bemutatkozott a V alakú orrot magán viselő, előző generációs Nissan Micra, amelyet Mexikóban dobnak piacra.
Az otthon dolgozás nem mindenki számára működik, nekik próbál alternatívát nyújtani a Nissan NV350 Office Pod tanulmány.
A Nissan számára meghatározó az új Qashqai fogadtatása, talán ezért is próbálják a bemutató előtt ilyen szokatlan mértékben felkelteni iránta az érdeklődést. Korábban az álcázott prototípusról mutattak külső képeket, a belső teret viszont már nem is takargatják a legújabb képeken.
A Nissan egy kisebb frissítést végez a Micrán, de olyat, ami az autón magán látható változásokat nem okoz: csak a motorpaletta változik, illetve a felszereltségi szinteket szaporítják tovább.
A Nissan kifejezetten katasztrófahelyzetekre ajánlaná legújabb tanulmányautóját, amely a Re:Leaf nevet kapta.
Mifelénk csak szürkeimporton keresztül lehet majd hozzájutni az új Nissan Z sportkocsihoz, hivatalos forgalmazását nem tervezik.
Egymillió mérföldet, azaz 1 609 000 km-t tett meg 2007-ben vásárolt Nissan Frontier-ével Brian Murphy, a gyár most egy új pickupot adott neki a régiért cserébe.
Egy csomó információ nem okvetlenül jön át a száraz sajtóanyagból, de még az élő bemutatóból sem, ami szigorúan egyirányú, de az oda-vissza beszélgetés egészen megfoghatóvá tud tenni egy új terméket – még a pandémia-közi, videochates interjúk korszakában is.
Leleplezték az észak-amerikai Nissan Rogue szabadidő-autót, ami Európában forgalmazott X-Trail néhány apró eltéréssel. Utóbbi leleplezésére még várnunk kell egy keveset.
Bár viszonylag régen nem módosították a Nissan olcsóbbik sportkocsiját, úgy néz ki, ez mégsem jelenti, hogy lemondtak volna róla. Erre utal legalábbis, hogy felbukkan a Nissan jövőbeli modelljeit felvillantó kisfilmben (0:28-tól).
Az új típus neve Nissan 400Z lehet és a 240Z stílusjegyeit hordhatja magán.
Több országban is jogi védelmet kért a Nissan két új jelvényre. Az egyik a Nissan logó egy újabb, egyszerűsített változata.
A Juke leváltása csak a kezdet volt: a következő 18 hónapban cserélik le a kínálat legfontosabb Nissan modelljeit.
Két évvel ezelőtt dobták piacra a Nissan Leaf második generációját, amelynek még várni kell a frissítésére, de azért van néhány említést érdemlő változás.
50 évvel ezelőtt jelent meg az első Z kupé és az első Skyline GT-R – mindkét sportkocsiról egyszerre emlékezik meg a gyár.
A Nissan is készült a Tokiói Autószalonra, többek közt az IMk nevű tanulmánnyal, amely első ránézésre csak egy újabb japán törpeautónak látszik, kicsit túl sima vonalakkal és túl kis felületű lámpákkal.
Csaknem egy évtizeddel azután, hogy a kompakt crossoverek mezőnyébe berobbant, a Nissan Juke ismét fel akarja forgatni a szegmenst. A Juke második nemzedéke még ütősebb formával, tágasabb belső térrel és korszerű technológiákkal szeretne az európai vásárlók kedvencévé válni.
Amikor 2010-ben megjelent az első Nissan Juke, nagyon megosztotta a közönséget. Volt aki szerette, volt aki rosszul volt tőle, szinte nem is volt középút. Úgy tűnik, előbbiek voltak többen, mert a mai napig sokat adnak el belőle, viszont most már vastagon megérdemli a modellfrissítést. Nincs több rá...
Nissan a mai napon bejelentette, hogy szerződést kötött a Grand Automotive Kft-vel, aki mint magán importőr fogja ellátni az újautó, alkatrész és szolgáltatás értékesítési feladatokat Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában.
A Navaráról ugyan többet hallottunk mostanában más típusok, a Renault Alaskan és a Mercedes X osztály műszaki alapjaként, mint saját jogán, de most a japánok pickupja is megkapja a félidős frissítést, amely a piacon tarthatja még néhány évet.
Elég bizonytalan a Nissan Z sportkocsik jövője, de egyelőre csak a vászontetős változat megszűnése biztos. Az indok egészen egyszerű: a változat iránt folyamatosan csökkent a kereslet, és mostanra olyan szintre esett, hogy az eladásból származó bevétel valószínűleg a gyártási költségeket sem fedezi.
A Nissan, mióta bemutatta a GT-R sportautót, minden évben fejleszt rajta egy kicsit. A Nismo csúcsmodell is tovább tökéletesedett a 2020-as modellévre. Harciasabb kinézetű lett és lefogyott, emellett még stabilabban fekszi az utat és jobban fékez.
A Nissan ma lerántotta a leplet a vadonatúj IMQ tanulmányautóról, egy korszerű technológiájú és formatervezésű koncepcióautóról, amely kijelöli a crossoverek következő nemzedékének irányát.
A Nissan X Opus nevű szerkezet egy szériagyártású sátor-lakókocsi speciális változata, amelyhez a Nissan szállította az elektromos egységet. A vízhatlan, hordozható elektromos táp különlegessége, hogy a használt Nissan Leaf akkumulátorokból származó, jobb állapotú cellákból építik.
Eljött az ideje a még izgalmasabb Micrának. A Nissan két új benzinmotort vezetett be a népszerű csapotthátú autójához, illetve bemutatta a Micra N-Sport nevű különleges változatot is.
Már nem elégszünk meg a középszerűvel, mindig jobb, erősebb és csendesebb motorokra van szükségünk. Természetesen szennyezzen kevesebbet, ez már törvényi előírás is.
Nyolc évvel azután, hogy életre hívta a kompakt crossover szegmenst, legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi gyárának futószalagjáról. Átlagosan minden 105. másodpercben elkészül egy vadonatúj Juke.
Az idei évben eddig az új Nissan LEAF a legkeresettebb elektromos jármű Európában, miközben a zéró emissziós autó továbbra is újabb és újabb vásárlókat nyer meg szerte a régióban.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.